1

Onderwerp: hoe kan dit? zou heating core het kunnen oplossen?

Ik heb vroige week een paar biscuits gebakken met het basisrecept van hiernaast in een 20, 16 en 10 cm vorm, dit ging zonder probleem. Nu had ik echter met hetzelfde gebruik van het resept met een 26 cm vorm dat hij aan de zijkanten wel goed omhoog kwam, maar in het midden helemaal inzakte.....zou dan een heating core nut hebben?

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

2

Re: hoe kan dit? zou heating core het kunnen oplossen?

:think: ik bak de 26 altijd gewoon zo hoor, gaat prima; heb je 'm lang genoeg gebakken? (in mijn oven 50 min 150gr hetelucht)Wanneer zakte hij in?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

hij zakte in voordat ik hem uit de oven haalde, maar het precieze moment weet ik niet. vond het zo raar dat het eerst goed ging en toen mislukte......

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

4

Een heating core is misschien niet nodig, maar ik zou een flower pick gebruiken. Ik gebruik die vanaf 25 cm en dat bevalt prima. Laatst een keer vergeten en ik wist meteen weer waarom ik de pick altijd gebruik. Helemaal ingestort in het midden... Gebeurde pas na het storten trouwens.

5

mijn 26 cm vorm is gemaakt van 8 eieren en gaat er 45 minuten in op 180 graden (gas) zonder heating core of bloemnagel

misschien toch iets langer bakken. ik zou eens checken bij de mislukte taart of hij wel helemaal gaar is vanbinnen.

en heb je hem wel ingeprikt met een sateprikker om te controleren of hij gaar is? als er nog beslag aan je prikker zit is hij dus nog niet gaar.

6

Ik zou 'm ook langer bakken. Beter langer op lagere temp dan kort op hoge temp. Bij mijn 30 cm gebruik ik zelfs geen heating core. Deze gaat er 60 min in op 150 gr constant hetelucht.