Onderwerp: Hulp gezocht, wie kan mij helpen??
Sinds een jaartje ben ik bezig met het maken van taartjes.
Nu loop ik iedere keer tegen de zelfde problemen op en ik hoop dat iemand mij kan helpen...
1. Er onstaan ALTIJD scheurtjes in mijn fondant (ik gebruik Crisco op ondergrond en ik kneed ook altijd een klein beetje door de fondant)
2. De onderkant krijg ik NIET strak! Alleen bij mijn eerste taartje is dit gelukt, waarschijnlijk beginners geluk. Heeft iemand tips? Er zitten vaak vouwen aan de onderkant waardoor ik het niet mooi kan afsnijden
3. Ik heb afgelopen week een sugar gun craft gekregen, fondant met Crisco erin gedaan en het werkt, dat wil zeggen....
Wanneer ik knijp komt er fondant uit, maar ik moet wel helpen met duwen aan de achterkant. Niet omdat het te zwaar gaat, maar omdat dat duwstokje niet naar voren blijft staan. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Dus als ik klaar ben met knijpen, en ik laat los dan moet ik aan de achterkant duwen totdat ie niet verder gaat en dan kan ik weer knijpen.
Heb ik weer zo'n model wat niet goed werkt en dus moet ruilen?
Of hoort dit zo....? Als mijn fondant harder is moet ik veel harder knijpen maar dan werkt hij wel goed. Ik vind het in ieder geval maar vreemd.
Wie oh wie kan mij helpen met deze 3 vragen?!
Alvast heel erg bedankt allemaal!!