1

Onderwerp: Bloem

Mijn verontschuldiging alvast als mijn bericht in de verkeerde topic staat.

Ik heb inmiddels de hummingbird en de whoopie pies boek in bezit en wil daar graag mee aan de slag. Maar vooral vaak gevraagd naar bloem. Neem aan dat ze daarmee witte bloem bedoelen?

Ik heb overal in elke supermarkt gezocht, ze hebben wel patentbloem, tarwebloem en zelfrijzende bloem. Maar witte bloem kan ik nergens hier in mijn omgeving vinden! Of is het gewoon tarwebloem? Stel ik een gekke vraag?

Vriendelijke groet,

Geebs

2

Re: Bloem

:think:  ik denk toch gewone patentbloem, die is toch wit? meestal niet zelfrijzend. Maar zeker weten doe ik het niet...ik gebruik altijd de mixen.

3

Ik dacht ook patentbloem, maar had er eerder nog nooit van gehoord voor ik met bakken begon en dat is pas sinds kort.
Ik moet inderdaad niet de zelfrijzende versie hebben.

Het wel patentbloem in huis gehaald dus kan het wel proberen.

Bedankt voor je reactie.

4

witte bloem is er wel van de euroshopper, maar is (volgens mij) hetzelfde als patent bloem

N-Joy Cakes

5

patentbloem kan je gebruiken en tarwebloem ook.hier in belgië hebben we ook tarwebloem voor fijngebak en dat geeft een "lichter" (minder zwaar)resultaat ,maar gewone tarwebloem gaat ook.
Op amazon had ik wel gelezen dat er fouten zouden staan in het bakboek van hummingbird en dat je op hun website kan kijken voor de juiste hoeveelheden van de verkeerde recepten.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

6

Euroshopper is toch een merk van Albert Heijn? Want zelfs daar kon ik het niet vinden.

Gisteren de versie van bananenmuffin gemaakt uit het boek, maar was niet goed gelukt. Misschien kloppen de hoeveelheden idd niet. Bedankt voor de tip! Ik heb het boek wel in het Nederlandstalig, misschien dat het wat uitmaakt?

Ik heb al eens tarwebloem gebruikt voor vanillecupcakes van Magnolia. Maar de structuur vond ik niet erg prettig. Wellicht dat patentbloem oplossing biedt.

Bedankt voor jullie reacties.

7

Net gekeken op de hummingbird bakery site, maar daar kan ik niets vinden over aanpassingen van hoeveelheden van het boek. Wel dat er een nieuwe boek er aan komt Cake Days geloof ik, 17 maart 2011.

8 Laatst bewerkt door sugar100 (02-03-2011 18:38)

Misschien heb je hier iets aan:

Tarwebloem (type 45), dat is patisseriebloem.
Het is bij Lidl te koop en volgens mij betaal ik 29 cent per kilo!

(deze tip heb ik hier op het forum gekregen.)

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

9

Interessante tip, echter heb ik de Lidl niet in de buurt zitten.
Ik heb wel een aldi (maar die heeft niet veel), supercoop, c1000, albert Heijn en de Nettorama hier zitten. Maar hebben alleen tarwebloem, patentbloem, kristalbloem, zelfrijzende bloem. Wat de verschillen allen zijn......