1

Onderwerp: Chocolade Koekjes! (niet te weerstaan!)

Ik heb het recept uit het forum dus als je hem hebt geplaatst bedankt! Ze zijn zo onwijs lekker! En meteen goed gelukt! :D

http://rowanveenstra.webklik.nl/user_files/2011_02/225818/photos/283eb83f8eb7bc72fbf79e5de7bb2e19.jpg

Zeker de moeite waard eens te proberen!

Re: Chocolade Koekjes! (niet te weerstaan!)

Haha iedereen kan de verleiding blijkbaar weerstaan  :Y

3

o, lekker, ik ben dol op chocolade koekjes, zien er goed uit!
en mooie foto!

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

Bo2309 schreef:

o, lekker, ik ben dol op chocolade koekjes, zien er goed uit!
en mooie foto!

Ze zijn echt heeerlijk! En ik ben helemaal geen zoete kauwer.. me vriend is altijd de sjaak haha ik vind het heerlijk om al die dingetjes te maken maar opeten.. En deze zijn echt erg lekker.

5

Ze zien er echt heeeeeel erg lekker uit!

Zijn ze helemaal hard of een beetje zacht van binnen?

6

Ziet er erg leuk uit. En lekker. En een mooie foto ook!
Kun je me zeggen waar ik het recept kan vinden?

Groetjes Maroesja

kiwi schreef:

Ze zien er echt heeeeeel erg lekker uit!

Zijn ze helemaal hard of een beetje zacht van binnen?

Zacht van binnen.. Je moet ze na het bakken ook echt even laten afkoelen want als je ze zou oppakken breken ze.

Maroesja schreef:

Ziet er erg leuk uit. En lekker. En een mooie foto ook!
Kun je me zeggen waar ik het recept kan vinden?

Jaa gewoon hier op de website.. maar hij staat in me favoriete dus ik zal het even voor je plaatsen!

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=103585

Benodigheden :

90 gram cacaopoeder
240 gram bloem
100 gram poedersuiker
300 gram suiker
2 theelepels zout
2 theelepels bakpoeder
120 ml zonnebloem olie
4 eieren

Bereiden :

Mix in een kom cacao,suiker en olie.Doe 1 voor 1 de eieren erin en mix goed.
Zeef bloem,bakpoeder en zout en voeg dit doe bij het cacao mengsel.
Bedek het mengsel en doe dit ongeveer een half uur in de vriezer of 4 uur in de koelkast.
Verwarm oven op 175 graden.
Bekleed bakplaat met bakpapier.
Pak een ice cream scoop om rondjes van het deeg te maken of gebruik gewoon je handen.Maak de bolletjes niet te groot want ze worden veel groter zodra je ze in de oven stopt.
Daarna rol je de bolletjes door poedersuiker en leg ze niet al te dicht op elkaar op de bakplaat.
Bak dan 10 á 15 minuten en laat het afkoelen.

Ze zijn op het eerst héééél zacht dus je kunt ze nauwelijks oppakken , laat ze eerst goed afkoelen.

9 Laatst bewerkt door Maroesja (02-03-2011 18:54)

Fijn, dankjewel! Ik ga ze misschien nog wel proberen als bezigheidstherapie. Ik ben over 1,5 week uitgerekend.

Groetjes Maroesja

10

Wat een mooie foto! Ik zie dat je m'n recept hebt uitgeprobeerd, ziet er heerlijk uit!

11

ik dacht eerst ..die maak ik ook..
maar klopt het inderdaad dat er 120 ml zonnebloemolie in moet!!

ik heb een keer zo'n kant en klaar cupcakemix (met van die snoepplaatjes) gekocht voor de kids, maar daar moest ook al zoveel zonnebloemolie in.
en iedereen in het gezin vond ze ook echt niet lekker, echt smakend naar olie.
zelfs de kinderen wilden na 1 hap niet meer.

nu ben ik echt gek op chocoladekoekje en ik vind ze aanlokkelijk om te maken maar dit houdt me een beetje tegen.

ben beniewd of jullie ook echt de olie proeven?

12

deze chocolate crackles cookies zijn echt te lekkerrrrr  :9   alleen heb ik een ander recept  waar ook purechocolade in gaat... zal eens kijken of ik m kan vinden...

Select, make, bake!

13 Laatst bewerkt door Carien (03-03-2011 08:44)

in deze red velvet ( http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=137610 ) moet 360 zonnebloemolie, maar lekker dat ze zijn :Y Je proeft helemaal geen olie (al is het deeg erg raar, echt wennen).

Deze chockoekjes roepen om uitproberen :Y  :9  :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

14

nou ben ik ook wel erg benieuwd, want ik heb van de red velvet cc's ook een ander recept zonder olie.....

N-Joy Cakes

sanria schreef:

ik dacht eerst ..die maak ik ook..
maar klopt het inderdaad dat er 120 ml zonnebloemolie in moet!!

ik heb een keer zo'n kant en klaar cupcakemix (met van die snoepplaatjes) gekocht voor de kids, maar daar moest ook al zoveel zonnebloemolie in.
en iedereen in het gezin vond ze ook echt niet lekker, echt smakend naar olie.
zelfs de kinderen wilden na 1 hap niet meer.

nu ben ik echt gek op chocoladekoekje en ik vind ze aanlokkelijk om te maken maar dit houdt me een beetje tegen.

ben beniewd of jullie ook echt de olie proeven?

Ik heb het recept gehalveerd en toen nog eens haah dus uti eindelijk hoefde er bij mij maar 30 ml zonnebloemolie in maar de verhoudingen blijven het zelfde en ik heb er niks van terug geproefd! dus ik zou zeggen bakken maar ;)

Maroesja schreef:

Fijn, dankjewel! Ik ga ze misschien nog wel proberen als bezigheidstherapie. Ik ben over 1,5 week uitgerekend.

ooh das zeker goeie bezigsheidstherapie! ik moet nog 10 weekjes.. Is het de eerste of heb je al kids? Succes met je laatste loodjes!

17

:think: je doet toch niet serieus 2 theelepels zout toch?? :nooo

Ik heb het recept gehalveerd en toen weer.. heb er toen ook een halve thee lepel door heen gedaan! Dus denk niet dat je daar iets van proefd? maar het hoeft natuurlijk niet.. Je haalt er wel echt onwijs veel uit! Ik had het gehalveerd en toen weer en toen had ik denk al zo een 10 koekjes.. en dan had ik niet eens hele kleine balletjes!

19

oh :/ ......
jippieieie ik heb het hele recept gedaan en het staat nu in de koelkast (met een snufje zout ;) ).
Wat vervelend :s , krijgen we heel veel lekkere koekjes als het goed is :Y  :9  :D  O-)

20

Carien schreef:

:think: je doet toch niet serieus 2 theelepels zout toch?? :nooo

Gezien het recept voor bijna een kilo deeg is valt 2 theelepels denk ik best mee.  :)

Carien schreef:

oh :/ ......
jippieieie ik heb het hele recept gedaan en het staat nu in de koelkast (met een snufje zout ;) ).
Wat vervelend :s , krijgen we heel veel lekkere koekjes als het goed is :Y  :9  :D  O-)

Oeeeh heerlijk! Maar een tip.. waarom de koelkast? Hij kan ook een half uurtje in de vriezer! Ik heb namelijk echt t geduld niet haha geloof dat die 4? uur in de koelkast moet of een half uurtje in de vriezer.. Ze zijn echt heerlijk dus smulse ;) Als je van brownies houd zit je goed..

22 Laatst bewerkt door Maroesja (03-03-2011 14:56)

RowanVeenstra schreef:
Maroesja schreef:

ooh das zeker goeie bezigsheidstherapie! ik moet nog 10 weekjes.. Is het de eerste of heb je al kids? Succes met je laatste loodjes!

Het is de derde, we hebben al twee meisjes. En jij?
Waarom zit je dan niet op dit topic?  :Y http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=69351

Groetjes Maroesja

23 Laatst bewerkt door NiQ (07-03-2011 09:12)

ik heb ze gisteren gemaakt en ze waren heeeeeeeeerlijk!!! smaakt een beetje naar browniekoekjes..... :9

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OFV8EM4N-D.jpg

ze zijn ook erg lekker bij het ontbijt! hahaha  :lol:

N-Joy Cakes

24

Oehh lekker!! Mijn moeder is binnenkort jarig. Deze zal ik zeker ook maken dan.  :P

NiQ schreef:

ik heb ze gisteren gemaakt en ze waren heeeeeeeeerlijk!!! smaakt een beetje naar browniekoekjes..... :9

ze zijn ook erg lekker bij het ontbijt! hahaha  :lol:

Haha ja klopt! Ik vind het dezelfde smaak hebben als brownies.. al houd ik bij brownies er niet van dat het nog ZO nat is.. deze zijn gewoon precies lekker  :thumb: