1

Onderwerp: Totaal Mislukt!!!!

Ik vandaag met volle moed aan de koekjes! Zoveel leuke inspratie gezien op het forum. Ik heb het recept van hier gebruikt suikerkoekjes. Nou het mixen ging allemaal goed, een uur in de koelkast maar toen ik het ging uitrollen vond ik het al gigantisch plakkerig.. Ik heb er uit eindelijk maar wat bloem over gestrooid. Koekjes uitgestoken en op me bakplaat gelegd. 14 minuten later waren al me koekjes uitgelopen. Ze smaken wel goed maar wat doe ik nou fout? Heb ik ze te dun gemaakt of iets?

2

Re: Totaal Mislukt!!!!

Volgens mij moet je dan wat extra bloem bij het deeg doen. Het is ook belangrijk dat je gewone bloem gebruikt ipv zelfrijzende, dan lopen ze namelijk ook uit!

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

Liens schreef:

Volgens mij moet je dan wat extra bloem bij het deeg doen. Het is ook belangrijk dat je gewone bloem gebruikt ipv zelfrijzende, dan lopen ze namelijk ook uit!

Ja dat heb ik gedaan.. gewoon wat er stond tarwe patent bloem. Misschien dat ik ze maar wat dikker moet maken. En wie weet ligt t aan me oven.. Heb een combi magnetron!

Droom van de dag dat ik een 6 pits gastfornuis heb met een giga oven er onder haha

4 Laatst bewerkt door tine83 (28-02-2011 14:54)

Volgens mij ligt het niet aan je oven hoor, en ook niet aan hoe dik je koekjes zijn. Als het deeg nog erg plakkerig is moet er inderdaad meer bloem bij, tot het nét niet brokkelt. Als ik jou was zou ik het nog een keer proberen, en met extra bloem erdoor.

Succes!

5

Of probeer eens het recept van Peggy Porchen, dit gebruik ik altijd en ze lopen nooit uit :)

x Liefs van Lien x

Bedankt voor de tips!
Wilde inderdaad vandaag het nog eens proberen ik geef het niet op haha ik zal en moet koekjes bakken en versieren!

7

Super  :thumb: laten weten of ze gelukt zijn he!

x Liefs van Lien x

8

En? Heb je het alweer geprobeerd? Ik ben benieuwd of ze nu wel zijn gelukt!

9 Laatst bewerkt door RowanVeenstra (02-03-2011 15:29)

Jaaa ik had een foto geplaats bij de koekjes, Heb het recept van peggy geprobeerd en dat ging prima!  :thumb:

Hier het resultaat:

De foto staat hier onder want hij deed het niet

Al moet ik eerlijk bekennen dat ik er niet heel veel aan vond kwa smaak.. Niet dat ik dacht WOUW! hihi  O-)

sorry zal de foto nog eens uploaden had een andere op me website gezet! Hier komtie:

http://rowanveenstra.webklik.nl/user_files/2011_02/225818/photos/8b38a7bfac4bfc823637f82a65aded01.jpg

11

:thumb:  Goed zo! Ze zijn leuk!

12

Ze zijn heel leuk! Leuke foto zo in de theepot :Y

Zijn ze bij jou nog helemaal knapperig nadat de icing is opgedroogd? Ik heb nog steeds het probleem dat ze snel zacht worden na het versieren met icing..

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

Staaltje schreef:

Ze zijn heel leuk! Leuke foto zo in de theepot :Y

Zijn ze bij jou nog helemaal knapperig nadat de icing is opgedroogd? Ik heb nog steeds het probleem dat ze snel zacht worden na het versieren met icing..

Nee dat was het enigste waar ik geen problemen mee had haha ik vind het een ramp die icing! Mijn spuitzakken scheuren ook altijd en het liep ook een beetje uit.. Ik zou daar nog eens graag een workshop in doen hoe je daar nou handig in word. Maar ze waren nog super knapperig!