1

Onderwerp: Stapelen blijft moeilijk, onderkant taart, help?

Als ik taaten stapel heb ik soms dat een taart als ik hem op de andere zet, nog te bol onder staat (snappen jullie het nog?) dus dat je taart dan als het waren nog een halve cm zweeft, kan ik er dan voor het bekleden onder een stul afsnijden zodat hij mooi aansluit op de onderste taart?

Nog een vraagje bakte laatst cupcakes en de goedkoopste witte papiertjes bleven mooi en de duren van de taartwinkel waren aan de onderkant helemaal verkleurd iemand tips??

Alvast bedankt!!

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!

2

Re: Stapelen blijft moeilijk, onderkant taart, help?

Zou kunnen weet niet of dit mooi wordt, ik plamuur ook altijd de onderkant dicht met botercreme voor een strakke onderkant en goed smootheren.Grote decoratie rand ( balletjes) zou ook nog kunnen helpen

Groetjes Ellen

Taart groetjes Ellen

3

:think: ik doe m'n best het te snappen. Bedoel je dat je de gebakken biscuit op de kop zet en dat de onderrand dan naar binnen wijkt? ( :think: dat heeft dan toch niets met stapelen te maken)

Laat je de biscuit wel op de kop afkoelen? Direct uit de oven op z'n kop?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Jep meteen op zijn kop en toch zakt hij niet altijd meteen naar beneden dit gebeurt zo vaak, zelfs als de taart is gevuld en bekleed, ik zet hem op de andere taart en vaak nog iets minder dan een hlave cm ruimte, net alsof je hem omlaag moet drukken......dus ik dacht als ik de onderkant dan helemaal recht snijd het probleem opgelost zou zijn ????

Bedankt voor de tip Ellen

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!

5

Snow schreef:

Jep meteen op zijn kop en toch zakt hij niet altijd meteen naar beneden dit gebeurt zo vaak, zelfs als de taart is gevuld en bekleed, ik zet hem op de andere taart en vaak nog iets minder dan een hlave cm ruimte, net alsof je hem omlaag moet drukken......dus ik dacht als ik de onderkant dan helemaal recht snijd het probleem opgelost zou zijn ????

Bedankt voor de tip Ellen

ik snap hem niet helemaal denk ik :think: Je zorgt er toch voor dat je taart helemaal recht is voordat je hem afsmeerd en bekleed. Dan moeten de taarten toch recht zijn met stapelen en dus gewoon aansluiten? Heb je de douwels dan wel allemaal precies even lang in de onderste taart?

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

6

Ik geloof dat ik hem snap :think:

Ik heb ook wel eens een kier bij het stapelen (genn halve cm, maar wel een kiertje). Ik los dat op door er na het stapelen een sierrand omheen te maken. Dus niet voor het stapelen want dan hou je die kier. De sierrand sluit dan aan op de onderste taart.

Ik hoop dat ik hem goed begrepen heb ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Wat bij mij werkt is het volgende. Wanneer ik het biscuit uit de oven haal, direct (dus nog in de vorm) met de smoother de bovenkant recht strijken. En bij afsmeren inderdaad met botercreme eventuele kiertjes mee opvullen. Hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes Bibia

8

Je bedoelt dat de bolling die je op je taart hebt na het bakken, na het op zijn kop zetten niet helemaal wegzakt tot kaarsrecht toch :Y!
Ik snij de taart altijd vanaf de rechte kant (wat bij het bakken de bodem was en uiteindelijk de bovenkant wordt), zet mijn taartzaag op de gewenste dikte en snij er een plak af, die plak haal ik eronder uit en zo door tot de laatste plak waar je dus die bolling weer tegen komt.... Die bolling snij ik er dus zoveel mogelijk af, maar soms is het inderdaad een beetje zonde dat het nog zo'n bolletje is. Soms accepteer ik dus een beetje bolle onderkant(want nogmaals het onderste plakje van de uiteindelijke taart is het bovenste gedeelte bij het bakken) Als de taart dan teveel 'kiert' dan los ik dit ook wel op met een klein rolletje marsepein in de kier, een restje van het 1 of ander nog voordat ik de taart ga bekleden. Met smootheren werk je dat helemaal weg.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Tom Poes schreef:

Je bedoelt dat de bolling die je op je taart hebt na het bakken, na het op zijn kop zetten niet helemaal wegzakt tot kaarsrecht toch :Y!
Ik snij de taart altijd vanaf de rechte kant (wat bij het bakken de bodem was en uiteindelijk de bovenkant wordt), zet mijn taartzaag op de gewenste dikte en snij er een plak af, die plak haal ik eronder uit en zo door tot de laatste plak waar je dus die bolling weer tegen komt.... Die bolling snij ik er dus zoveel mogelijk af,

dat doe ik ook, ik begin met snijden vanaf de goede kant, en wat over is dat snoept mijn man op met boterceme

I never met a calorie I didn't like....