1

Onderwerp: Kenwood tussentijds stoppen royal icing

Hoi,

ik heb sinds kort een Kenwood chef.
Ik heb er met succes zelf royal icing mee gemaakt met het recept op deze site.
Ik heb af en toe de mixer laten stoppen om de K-klopper leeg te maken. Doen jullie dat ook?

2

Re: Kenwood tussentijds stoppen royal icing

maar 1 of 2 keer tussendoor

N-Joy Cakes

3

Oke. Dank je wel voor het antwoord.

4

Ik zou RI maken met de ballon klopper.... Gebruik ik ook met de Kitchenaid.
De K klopper lijkt me iets te grof.

5

Ik heb het met een k-klopper gedaan omdat in het basis recept van royal icing op www.kenwoodworld.com staat dat je die ervoor moet gebruiken.  En dat heb ik maar gedaan, ik heb wel de ingrediënten gebruikt van het basisrecept van deze site. Dus geen glycerine gebruikt. Ik dacht dat het met de k-klopper wel goed ging, maar ik ben maar een leek.

Het viel mij  al op dat veel mensen de ballon klopper gebruiken.

Heeft iemand toevallig getest welke "tool" het beste werkt voor r.i, de ballongarde of de k-klopper?

6 Laatst bewerkt door Reini (02-03-2011 10:05)

Welke K-Klopper? Ik gebruik meestal de ballongarde maar heb het ook al geprobeerd met de flexi K-Klopper en daarbij lukt het ook.

De metalen K-klopper heb ik nog niet geprobeerd eigenlijk (en ik vind ook niet direct waar het op de kenwood site staat  :D

heb nu de KM040 en wanneer we ons 10jarig jubileum vieren ga ik de cooking chef vragen (nog paar jaartjes geduld)  :D
Ik ben een Kennie-addict en doe echt alles in de keuken daarmee, zelfs mijn aardappelen schillen  :lol:

7

De k-klopper die standaard bijgeleverd wordt bij de Kenwood chef.
De flexi-klopper zit er helaas standaard niet bij, die wil ik nog aanschaffen.

link recept kenwoodworld.com/en-om/My-Kenwood-kitchen/Recipes/Basic-Recipes/Royal-Icing/

Mijn man heeft de kenwood voor mij uitgezocht, ik heb een chef premier KMC 560. Is dat zo'n cooking chef?

Als je een keukenrobot hebt aangeschaft, moet je hem ook gebruiken he, super handig, aardappels schillen.
Ik heb alleen nog de mixer en blender, weet nog niet of ik hem uit ga breiden. Ben niet echt een keukenprinses, maar wie weet veranderd dat door de komst van Kennie.

8

Ik gebruik die echt véél (de blender, de slicer shredder, de juicer (waar je hele appels in kan stoppen, geweldig, hoef ik niet eens meer te snijden), de pastamaker, de potato peeler) Ik moet nu alleen nog 'wachten' tot onze ijsmaker en sinaasappelpers stuk gaan zodat ik de accessoire van Kenwood in de plaats kan nemen  O-)

De cooking chef is het laatste model van Kenwood. Is de KM040 maar...met inductieplaat   :lol:
http://www.kenwoodworld.com/nl-nl/kenwo … Chef/Home/
Je kan dus eigenlijk koken met je Kennie (of toch chocolade smelten, sabayon, crème anglaise, ...)

mmm.. mss ff wachten met nog meer accessoires te kopen want de accessoires van de cooking chef zien er toch anders uit dan die die ik heb (had gehoopt dat die er ook op zouden werken). De flexi klopper al helemaal (wss omdat de mijne rubber is en dat zou wel eens kunnen smelten)  :think:

thx voor de link van het recept!

9

Biggeltaart schreef:

Ik zou RI maken met de ballon klopper.... Gebruik ik ook met de Kitchenaid.
De K klopper lijkt me iets te grof.

Ik heb geleerd dat je de RI beter met een K-klopper kunt maken.
Dit zou te maken hebben met het lucht in de RI kloppen. Dat is dus niet nodig bij RI (wel weer bij  eiwit kloppen voor om ergens luchtigheid aan te geven). Daarom moet je ook op een langzame stand kloppen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

10

@Reini: Wauw zeg, met inductiekookplaat!
Tja, baas boven baas he?  ;)
Jammer dat het er naar uitziet dat je de onderdelen van je huidige Kenwood er niet op kan gebruiken.
En graag gedaan (link recept).

@Ottolien: dankjewel voor de info. Goed te weten hoe anderen het doen en waarom ze het zo doen.