1

Onderwerp: Hoe bekleden met plakkerige, zoete, chocolade?????

Goeiemiddag,

Ik heb een biscuit klaar en ben wat gaan expirimenteren met een vulling.

Heb daarnet 500 ml slagroom verwarmd, hierin 6 rollen rolo en wat melkchocolade opgelost. Ik heb dit koud laten worden en opgeklopt met 2 zakjes klopfix.

Nu wil ik eigenlijk van kleverige, zoete chocolade om te bekleden. Waar kan ik dat mee doen???? Oh voor de volledigheid, ik ga geen fondant gebruiken maar wil de bovenkant bedekken met M&M's!!!!!

Tja het wordt voor mijn collega's morgen geen "slanke" dag!!!!!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen..... Ik als beginner wil wel wat maar weet alleen nog niet altijd hoe ik er komen moet!!!!

Sweet greetz, Sweets!!!!

2

Re: Hoe bekleden met plakkerige, zoete, chocolade?????

Ik zou het als vulling gebruiken , de taart bekleden met fondant of marsepein en dan op de zijkant houten latjes van fondant met tylose zodat de zijkant wat langer is.

Je krijgt dan een tobbe of mandje waardoor je de m&m er boven in kan doen

Groetjes Ellen

Taart groetjes Ellen

3 Laatst bewerkt door Sweets (01-03-2011 17:54)

Hoi Ellen,

Bedankt voor je reactie....
Dat wat ik beschreven heb is ook de vulling!!!!!

Maar ik wilde de buitenkant ook zo lekker plakkerig en kleverig en "over-the-top-choco".... Een beetje zoals die chocoladetaart van de AH...

Ik kan nu de deur niet meer uit en heb niet genoeg poedersuiker voor een portie botercreme denk! Ik zal eens kijken, misschien heb ik nog wel genoeg voor een half-portie.....

4

Gewoon ganache gieten? http://www.deleukstetaarten.nl/recept/153/Ganache/ en dan onderaan, daar staat hoe je kunt gieten. Mijn ervaring is, dat het met pure chocola redelijk hard wordt maar met melk of wit plakkerig blijft, zodat je m&m's ook blijven plakken :)

Groetjes van Bianca

5

Dank je Bianca......

Ik had dit al gezien maar durf het eigenlijk niet zo goed aan!!!!!

Ondertussen heb ik een redelijke hoeveelheid botercreme gemaakt (red ik wel een taartje mee)..... Denk dat ik toch aan de slag ga met fondant!!!!!

Zeg, weet 1 van jullie waar ik een "grote" hoeveelheid poedersuiker kan halen? Ik heb nu de bussen uit de supermarkt maar dat is niet zo heel veel.....

6

Je kunt ook een chocolate fudge frosting zoeken op het internet, daar vind je heerlijke plakkerige recepten voor.

poedersuiker kun je bij de makro halen in een grote zak. Dan is het wel suikerbakkerspoeder, dat is iets anders dan poedersuiker.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

7

ik heb een keer 5kg suikerbakkerspoeder gekocht bij ariba cakes

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl