1

Onderwerp: Tweede baksel met boel foutjes, haha

Oké, er is vanalles misgegaan maar desondanks was het leuk om hem te maken en te geven aan een vriendin.

- Eerste roosjes, eerste keer chocola spuiten (pfff)
- Fondant had kleine harde stukjes die voor gaatjes zorgden
- Pandancake was ingezakt, waardoor de cake scheef werd

Maar... de smaak  :P was gelukkig goed! (Indische Pandancake met chocolademousse)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EWMDT6M7-D.jpg :thumb:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z4YNX3OY-D.jpg

Weet iemand hoe het kan dat de cake alsnog inzakt (baktijd was dacht ik goed, prikker kwam er schoon uit, was mooi gerezen, in de vorm 5 min laten afkoelen, bovenkant was al na 1 min uit de oven scheef gezakt  :s
Nou ja, volgende keer beter!

2

Re: Tweede baksel met boel foutjes, haha

Ziet er leuk uit!
Ik ken een pandancake niet, maar ik probeer even mee te denken....heb je de cake met hetelucht gebakken of boven-/onder-warmte? Ik heb wel eens het idee, dat de warmte met hetelucht zich niet gelijkmatig verdeeld. Ik heb t ook wel eens gehad, dat de ene kant beter was gerezen dan de andere kant. Alleen was dat al voor het afkoelen te zien :s
Ik bak daarom alles op boven-/onderwarmte.

www.wenskoekjes.nl voor koekjes naar wens en workshops!
Groetjes, Wendy

3

pandancake? groene?  :P Water loopt me uit de mond.
Ik heb geen tips voor je, ik heb  nog nooit een pandancake goed uit de oven gekregen... Ben beter in het opeten ervan.
Maar ik had gedacht dat een pandancake niet stevig genoeg is om te bekleden...
En die chocomousse? heb je die er tussen gedaan?

Maar je taartje ziet er leuk uit hoor!

Yep! Groene pandancake! Lekker luchtig met een vleugje cocos, mmm.
Het 'gewone' recept is met 7 eieren en dat gaat altijd goed, mooi hoog, gelijkmatig en luchtig als biscuit. Dit keer had ik 2 kleinere gebakken; de eerste met 4 eieren, de 2e met 3 eieren maar dit maakte geen verschil, ze waren nl beide ingezakt  :/  tijdens het afkoelen. Vervolgens in 2 lagen gesneden en gevuld met 2 laagjes chocomousse.