1

Onderwerp: stapel taart

hallo

ik hoop dat ik mijn topic hier goed neer zet,

maar wat ik me afvraag ik wil graag een stapeltaart maken nou wil ik van die speciale stokjes ervoor kopen.
je zet dus die stokjes in een drie hoek in de eerste taart,en zet je de volgende taart er dan gewoon boven op?

dus de stokjes komen niet in taart nummer 2?

en hoe doen jullie dat dan met eten?dan zit je toch met die stokjes

en nog een laatste vraag :o hoe doen jullie dat met vervoeren

alvast bedankt
groetjes

Re: stapel taart

Even zoeken op stapelen mbv de zoekfunctie levert heeeeeel veel antwoorden op.
Ook kan je op http://www.tartacadabra.com helemaal uitgelegd vinden hoe stapelen in zn werk gaat.
Succes.

Life is what you bake it.

3

Taartenmarie schreef:

Even zoeken op stapelen mbv de zoekfunctie levert heeeeeel veel antwoorden op.
Ook kan je op http://www.tartacadabra.com helemaal uitgelegd vinden hoe stapelen in zn werk gaat.
Succes.

bedankt!

maar hoe doen jullie dat met opeten dan? en het vervoeren?

4

Die stokjes (dowels) zet je inderdaad in de onderste taart. Je prikt de eerste erin en zet een streepje waar hij boven de taart uitsteekt.
Dan haal je dat stokje eruit en knipt/zaagt hem op maat. Vervolgens maak je ook de andere stokjes op dezelfde lengte. Het aantal stokjes hangt af van de grootte van je taart. Op iedere 3 of 4 cm zet je een stokje. Van tevoren kun je even je bovenste taart erop zetten om aan te geven binnen welke cirkel de dowels moeten komen.

De bovenste taart staat op een taartkarton, dus die steunt vervolgens op de dowels.
Snap je 'm?
Voordat je de onderste taart aansnijdt, haal je de dowels eruit.

Met vervoeren: ik heb nog niet hoger dan 3 verdiepingen gemaakt en altijd gewoon gestapeld vervoerd. Wel op een vlakke ondergrond, dus of op de grond voor de bijrijdersstoel, of in de achterbak. Op een antislipmatje.

Bovenstaande en nog véél meer info kun je op de site vinden. Als je de zoekfunctie gebruikt gaat er een wereld voor je open!

5

de stokjes haal je eruit voor het aansnijden (snijdt zo lastig ;) ) of je snijdt er omheen.
Dat eruithalen lukt prima met je vingertoppen/nagels zonder dat je de hele taart in hoeft  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

super dames jullie hebben mijn enorm geholpen!!

nu begrijp ik het ik kon er maar geen beeld in mijn hoofd van krijgen;)

7

dan meteen nog een vraagje erbij... waar kun je die stokjes halen?

anneke1988 schreef:

dan meteen nog een vraagje erbij... waar kun je die stokjes halen?

de webshop

Ik zing mijn eigen wijsje!