1

Onderwerp: Vulling bruidstaart zomer

Ik mag een bruidstaart maken in juni. Nu houdt het bruidspaar van bavaroise vullingen op slagroombasis met fruit bijv.
Maar is dit veilig in de zomer? Ik kan ze koelen in de koelkast daarna vlak vooraf even in koele bergruimte zetten om zweten te voorkomen.
En dan brengen. Zou dat lukken? Of heeft iemand een ander idee?
Ze willen een frisse vulling en houden niet zo van botercreme.

2

Re: Vulling bruidstaart zomer

Ik vind het altijd zo zonde als de bruidstaart, toch een pronkstuk, de hele dag in de koelkast vertsopt zit.... Ik zou toch echt proberen ze te overtuigen om voor een veilige vulling te kiezen :Y

Hebben ze al geproeft? Veel mensen steigeren bij het woord botercreme, maar er zijn toch echt opties die helemaal niet naar boter smaken! ;
0

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Persoonlijk zou ik het niet doen. Jij kunt er alles aan doen om de taart zo koel mogelijk te houden en op het laatste moment te brengen. maar wat als het aansnijmoment ineens langer op zich laat wachten? Je weet immers nooit hoelang de taart nog moet wachten om aangesneden te worden.

Volg je hart...want dat klopt!

4

Adrienne schreef:

Veel mensen steigeren bij het woord botercreme

Vandaar dat het bij mij ook vanillecrème genoemd wordt. ;)

5

Ze vinden het echt vies, ik laat ze al maanden elke keer als ik taart gebakken heb een stuk proeven en alle frisse vullingen lusten ze maar alle op botercreme basis vullingen vinden ze niet lekker en te zwaar.

De taart kan op lokatie ook gekoeld worden
Dus kan wel echt tot de laatste minuut gekoeld.

En mascarpone kan dat wel?
Of mon chou?

6

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15183

Hier vind je een lijst met vullingen die buiten de koelkast bewaard kunnen worden. Mascarpone en monchou zou ik zelf toch ook niet doen.

7

Hi,

Ik werk zelf veel met koelkastvullingen... tja, mensen vinden het gewoon lekker. Thuis werk ik natuurlijk zo veel mogelijk met de koelkast, alleen bij het bekleden en decoreren (wat je wel snel moet kunnen) staat het er even uit, ik vervoer gekoeld en daar gaat het gelijk de koelkast in. Een half uurtje van tevoren eruit halen om de condens te laten drogen en even op temperatuur te laten komen want een taart moet je ook niet ijskoud eten. Daarna is het aansnijden en de restjes weer terug de koeling in. Ik moet eerlijk zeggen, meestal staat de taart in een ander zaaltje dus wordt hij toch maar 5 minuten bewonderd voor het mes erin gaat. Als mensen hem echt tijdens de hele ceremonie willen laten staan als pronkstuk bijvoorbeeld kies ik natuurlijk voor andere vullingen.....

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

8

Ik had die lijst al gezien dank je wel. Helaas zit daar niks geschikst tussen...
Ik blijf zoeken.

9

en ik lees nog even mee

Lieve groetjes van Nicole

10

Bedankt voor je reactie. Ben blij dat toch iemand zegt dat het wel kan.
Ik kan me ook niet voorstellen omdat ik constant kan koelen dat het niet zou kunnen.
Ik ben zelf als daggast op de bruiloft dus heb ook de controlle
En ik hoef maar 3 min te rijden dat scheelt ook..

11

Als je het zo uitlegt, zou ik het aandurven.

12

Is er ivm een andere communietaart ook een alternatieve vulling met aardbeien?

Ze willen perse aardbeien maar of zij hem
Kunnen koelen weet ik niet dus dat vind ik risicovoller.

13

Zelfgemaakte aardbeienconfiture :9

14

Is dat lekker zo'n luxe taart met alleen jam??
Weet je het is ook gewoon mijn issue. Ik vind dat zo goedkoop over komen..
Een goeie laag lekkere luchtige vulling met vers fruit vind ik zo anders overkomen dan zoiets..
Maar ja je wil geen risico
Lopen. Lastig het is al allemaal zo prijzig en dan wil je ook iets goeds bieden..

15

Ik maak alles zelf van verse vruchten... en dat is helemaal niet goedkoop :)
Ik snap wel wat je bedoelt maar dat moet je gewoon met de klant overleggen. Soms houden mensen ook niet van ingewikkelde smaken en vinden ze zo'n jammetje met een lekkere creme echt wel lekker hoor.

16

Heb je een receptje voor me? Dan ga ik het gewoon maken en laat het proeven.
Bedankt voor alle hulp!

17

Ik heb je even gemaild.