1

Onderwerp: biscuit snijden

ik zit met een klein probleempje. Ik heb vandaag dus een biscuit gebakken en ik wou het in laagjes snijden. De eerste heb ik het met een kartelmes gesneden maar dat was niet zo mooi recht.De tweede laag hebik het met een taartzaag gesneden maar omdat de taart heel groot is( 37x25 ) bij het oppakken brak het in tweeen. Dus...hoe doen jullie het? (ik dacht...misschien een snijpank er tussen schuiven? )

2

Re: biscuit snijden

Ik heb deze problemen in het begin ook gehad. Maar dat lag ook er ook aan dat het biscuit nog te vers is waardoor het sneller breekt.
Ook de manier van snijden ( lees eigenlijk zagen) is van belang. ik maak nu meestal eerst met een scherp kartelmes een inkeping en dan kan ik daarna voorzicht met de zaag erdoorheen. Mijn andere hand ligt boven op het biscuit. wat bij mij ook nog wel helpt is de taartzaag aan de zijkant vast te houden ipv boven bij het handvat.
Hopelijk heb je hier iets aan.

groetjes van Nathaly

3

maar hoe haal je die gesneden stuk er af? Want dan breekt het bij mij....
Bij snijden heb ik geen probleem....ik heb de  biscuit voor 1 nachtje in een koele kamer gelaten dus het snijden was geen probleem!

Als ie in 2 stukken breekt is dat niet zo heel erg. Je 'plakt' het tenslotte toch op de vulling. Als het mogelijk is til ik de lagen zo min mogelijk individueel op maar liever met 2 tegelijk. dan is het op de een of andere maniet steviger.

Life is what you bake it.