1

Onderwerp: Cupcakemix verhoudingen

Hey allemaal!

Heb van de week een 5 kg zak cupcakemix gekocht van Easy Cake.
Maar volgens mij zijn ze de sticker vergeten ofzo, er staan iig geen verhoudingen op.
Dus heeft iemand van jullie ook deze mix?
Dan weet ik hoeveel andere ingredienten ik moet gebruiken.
Alvast bedankt!:D

Groetjes Eva

www.taartvaneva.nl   -  Te mooi om op te eten, maar te lekker om te laten staan.

2

Re: Cupcakemix verhoudingen

Kan je dat niet navragen bij de (web)shop waar je het vandaan hebt? Ik heb zelf geen Easy Cake en weet niet of de verhoudingen daarvan hetzelfde zijn als die ik heb.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

volgens mij is de standaard 500 gr mix, 250 gr boter en 250 gr eieren. Maar op de tastyshop staat precies hoe je het moet gebruiken. Had je nog niet gegoogled?

4

Hallo eva,

ik heb even voor je gegoogled en kwam bij de tastyshop uit.
Hier staat de volgende beschrijving bij:
Eenvoudige mix om in een handomdraai de lekkerste cupcakes te kunnen maken. Een pak van 1 kg. mix is goed voor ongeveer 40-50 cupcakes van een standaard formaat van ongeveer 7cm

Bereiding
400 gr mix, 200 gr rooboter, 200 gr eieren (ca. 4 eieren), snufje zout. Alle ingrediënten in de mixer ca . 4 minuten rustig mengen. Eventueel kunt u naar smaak geraspte citroen- en/of sinaasappelsap toevoegen. Voor een ronde bakvorm van ca 25cm: 330gr mix, 250 gr eieren (ca 5 stuks), 35ml water. Alle ingrediënten met de mixer ca 10 minuten luchtig kloppen. Afbakken op ca. 175°c. Baktijd is ca. 30/35 minuten.

Ik hoop dat je er iets aan hebt

groetjes van Nathaly