Onderwerp: Topsy is gelukt! Maar tijdens het maken 10 jaar ouder geworden...
sorry, lang verhaal, maar je kunt gelijk naar beneden scrollen naar de foto hoor
Ik wilde al heel lang een Topsy maken en onze vriend/collega werd 40 en zijn aanstaande had een surpriseparty geregeld met thema Black and White. De kleuren waren de enige eisen voor de taart voor ca. 35 personen.
Nou, ik had dus al besloten dat het een Topsy Turvy werd en 4 weken geleden tot in de detail geschetst. Ik heb ALLE topics met trefwoord topsy, whimsical, mad hatter of wonky, uitvoerig gelezen. En ik dacht: "Nou, dat gaan we gewoon doen!"
Nou, nou, nou.... dat heb ik geweten!
. Ik maak het echt NOOIT meer van biscuit want omdat ik hem dus per se taps wilde laten uitlopen van onder, snij je alle harde kanten weg en is het echt een drama om af te smeren. Ik kon wel janken. En vooral de bovenste laag was een ramp. Het was al maar een taartje van 12 cm en de lagen gingen over elkaar schuiven tijdens het afsmeren. Maar genoeg gezeur want ik ben echt HELEMAAL SUPER TEVREDEN met het eindresultaat. Het was 3 uur 's nachts toen hij klaar was en ik stond echt te glunderen, ik ben er echt heel trots op. Maar voorlopig voor mij even geen topsy's meer tenzij ik het van cake maak
Het was vanillebiscuit van 24, 18 en 12 cm rond gevuld met banketbakkersroom en aardbeienjam. Per laag (per maat dus) 1 rechte taart gebakken en 1 scheve voor erbovenop zodat hij extra hoog werd en het effect dus extra zichtbaar zou zijn. Zie http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 39&p=2 berichtje 31.
En dit is hem:

Ben zo trots. Ik denk dat dit mijn mooiste taart tot nu toe is 
. hij wilde niet afgesmeerd worden omdat de biscuit zo zacht en luchtig was en dus de halve taart steeds losliet en vastplakte aan mijn botercreme (die nog aan mijn mes zat!!!) en ik die dus mee smeerde tijdens het afsmeren. ik kan het niet zo goed uitleggen, geloof ik