1

Onderwerp: ingezakte drama taart

wat een drama, ik had precies genoeg mix voor 1 biscuit en eigenlijk helemaal geen tijd, maar ja, ik wil oefenen, dus toch maar gezegd dat ik een taart voor de oma van mijn collega wilde maken.

Toen ik hem uit de oven haalde bleek hij helemaal ingezakt te zijn, en dit werd alleen maar erger  :x
Het leek wel of er een olifant op was gaan zitten, alleen de zijkanten waren nog hoog.
Op zaterdagavond kun je natuurlijk nergens meer mix halen, dus hier moest ik het mee doen. Op zijn kop gelegd en er het beste van hopen.

De vulling moest verse aardbeienmousse worden en manlief zou wel even helpen. Helaas zag ik net te laat dat hij ipv kristalsuiker, de hele bus poedersuiker bij de aardbeien gooide  :grr:
Aardbeien onder de kraan en opnieuw beginnen.

Ook het bekleden ging niet lekker, en er verscheen een groot gat op de hoek .
Uiteindelijk alle bloemen er maar gewoon op gegooid en met schuifelende voetjes de taart weggebracht, die nog steeds verdacht veel op een ingezakte zitzak leek.

Gelukkig waren ze er toch heel erg blij mee.
Hier komt hij dan:

http://94.100.118.207/1244800001-1244850000/1244808801-1244808900/1244808841_5_3K4P.jpeg

http://94.100.124.158/1244800001-1244850000/1244808901-1244809000/1244808912_5_bvy4.jpeg

Tips van harte welkom

Leef je leven en houd je vast, aan de weg die bij je past.

2

Re: ingezakte drama taart

Ik zie helemaal geen drama taart! Ik zie juist een prachtig mooie taart, en erg lief afgewerkt met al die bloemen!

Doordat wij taartenbaksters zo pietje precies zijn, zien we veel meer fouten dan een ander. Als je niks had gezegd, dan was het me niet opgevallen. En ook nu nu dat ik het wel weet..... :o  :D

Groetjes San

3

Ik vind het een hele lieve taart en
er is niks van te zien hoor dat ie is ingezakt.

Groetjes Sandra

Ondanks alle tegenslagen vind ik hem toch wel erg gaaf geworden !!

www.sprookjestaarten.nl
of hyve sprookjestaarten

5

Ik vind het een super gave taart!!!

-------------------------
Groetjes Chantal

6

super leuk deze taart :Y  :thumb:

7

Mooi taart geworden en ik zie het drama niet.
Hoe heb je de viooltjes gemaakt, daar ben ik nog naar op zoek.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

8

hij is echt leuk geworden.
En ik zie geen gat of dergelijke.

Soms kan je zelf gefrusteerd zijn maar de klant ziet het niet

Er is elke dag reden voor een nieuwe taart!

9

Bedankt voor alle lieve berichtjes en lang leve de fotografie  :lol:
Helaas kon je er in het echt niet omheen. Zelfs mijn man zei het, en hij is juist degene die altijd lief zegt: "nee hoor schatje, zie je niks van"  :s

Ik heb de mallen van FPC gebruikt, volgens mij heeft Ellens creative cakes ze ook. Ik heb ze zelf bij Taart en Trend gekocht.

10

Ik zie het ook niet, hoor! Vind hem erg mooi!!

11

Ik vind hem ook mooi hoor,ik zie geen ingezakt kussen iedergeval :D

12

Ik zie het ook niet. Ik vind hem ook heel erg mooi geworden.
Maar waarom zaag je er dan niet een stukje af tot dat de die recht is???

13

ik vind je bloemen erg mooi!

14

Dotla schreef:

Ik zie het ook niet. Ik vind hem ook heel erg mooi geworden.
Maar waarom zaag je er dan niet een stukje af tot dat de die recht is???

Dan hou ik nog maar een taartje van 4 cm over  :s  :lol:

15

Echt een hele mooie taart geworden !!!

Groetjes, Conny

16

lekker fleurig is tie geworden alex...enne volgende keer wil ik een beklede taart zien zonder randjes en versiering......je weet nu hoe het moet ;)   een kale dus......
groetjes
Conny

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

17

conny4u schreef:

lekker fleurig is tie geworden alex...enne volgende keer wil ik een beklede taart zien zonder randjes en versiering......je weet nu hoe het moet ;)   een kale dus......
groetjes
Conny

Ja dat klopt, ik heb nog een ander taartje gepost, ik weet niet hoe ik hier een link moet zetten, maar hij heet lila hartjes en paarse roosjes.
Die heb ik na jouw workshop gemaakt, en was echt heel strak (voor mijn doen), Maar bij het wegsnijden van het overtollig marsepein, brak mijn pizzasnijder doormidden  :x  :grr:
Dus moest ik toch een randje maken, omdat er een scheur in de bekleding was gekomen.

18

vind 'm ook wel heel leuk hoor, mooie bloemen en die narcissen vooral. erg leuk ook dat lieveheersbeestje!

19

vind hem heel mooi vooral de bloemen! en op de foto is er niks van te zien!

Geen drama te zien hoor, het is gewoon een lieve en vrolijke taart!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

21

Het is een mooie taart hoor! Zolang je met allerlei frutsels je foutjes kan wegwerken is er toch niks aan de hand. Meestal ziet de klant het niet eens. Die vinden het al gauw goed!
Op de foto is er in ieder geval niks van te zien!

22

Wat een hoop reacties, super leuk ! Bedankt allemaal !! Een andere collega die alleen de foto's heeft gezien, wil nu dezelfde taart, dus ik ga in de herkansing en dankzij jullie fantastische reacties durf ik dat nu wel aan.
Nogmaals bedankt allemaal  :thumb:

23

Ik zie het ook niet hihi enige wat ik zie is een mooie smakelijke taart..!

24

Maar Alex toch! Ik zie ook alleen maar een ontzettend leuke taart!! Goed weggewerkt dus, dat drama!!  ;)
Echt superleuk, vrolijk zo met al die mooie blommen!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

25

Je ziet echt niks van jouw ellende! Het is een hartstikke leuke, vrolijke, lente achtige taart geworden met leuke bloemen erop!

En ik had laatst een soortgelijke ervaring (zie stapel Australie sweet 16) en had ook zo'n gevoel, maar uiteindelijk ziet bijna niemand dat waar jij zelf nou heel erg over valt.

Wees gewoon heel blij met zo'n leuke taart en de leuke reacties die je erop krijgt! Hij is het echt waard!

A colourful cake for a colourful day!
www.colourfulcakes.nl