Onderwerp: [HOWTO] Structuur roller zelf maken???
ik zit soms we eens uren (wie niet :-) ) op de site te snuffelen.
en kom dan verschillende ideeen tegen.
die vaak heel bruikbaar zijn.
dus nu ik zelf een idee heb ..............zet ik hem er ook maar bij.
waar om een dure rollermat kopen als je hem zelf kan maken.
nodig:
PVC STUK VOOR ROLLER (liefst een wat dikkere dan kan er veel op)
FOAM AFBEELDINGEN (dieren,letters,princessen,voertuigen,cijfers,cirkels,sterren ect in allerlei afbeeldingen te krijgen, vaak niet eens zo duur. heb er zelf een van 220 stuks voor rond de 2 euro (, je weet wel die stikkertjes die soort 3-D zijn en zacht, tekoop bij intertoys of zeeman ect.)
plak deze op de ontvette pvc buis (even een warm sopje met afwasmiddel en goed laten drogen) de foam printjes die je graag afgebeeld wilt hebben in je fondant/marsepein.
even goed aan duwen en ze zitten vast.
bv allemaal veschillende grote's sterren, rondjes hartjes of princesse stikkers.
als je de marsepein/fondant hebt uitgerold met een gewone roller tot de dikte en groote die je nodig hebt rol je als laatste met deze
zelf gemaakte roller met foam er over heen.
dit moet net als met een gekocht struktuur roller of mat in 1 keer gebeuren.........dusse eerst even oefenen op een kleiner stukje............. goed duwen en........walla..........je eigen struktuur roller heeft zijn werk gedaan.
geen dure roller of structuurmat uit de winkel meer nodig.
even een warm sopje en schoon.
of er af halen en volgende keer opnieuw beginnen met een andere print.
volgens mij kan je hem ook gewoon zo weg legen want als je hem alleen voor de marsepein gebruikt kan dat volgens mij niet zo veel kwaad.
mocht je het niet hygienische vinden dan kan je tussen de roller en de marsepein/fondant ook plastice folie leggen.
wil je zelf andere vormpjes maken.......je kan ook foam matjes kopen die je dan met dubbelzijdig plakband kan op plakken(iets meer werk maar wel nog meer variatie en mogelijkheden, s vormen of verschillende maten ringen in elkaar ect.)
als er iemand is die het ook geprobeert heeft.............ben benieuwd hoe jullie het resultaat vinden.
groeten mama van 8