1

Onderwerp: [FEEDBACK] Eerste stapeltaart....

...maar perfectionist als ik ben, niet naar mijn zin... :s Absoluut niet strak,de MMF scheurde aan alle kanten :grr:

De bovenst laag gevuld met een laag bc met Bebogeen :) en een laag Vlaaifruit tropical, de onderste is gemaakt van chocoladebiscuit en gevuld met kersen en bc met choco/mokka pasta :9

Misschien toch maar eens wat gereedschappen aanschaffen, een smoother als eerste....http://www.mijnalbum.nl/Foto-OSNTUPBA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-P3QWSP8S.jpg

neem je dromen mee de dag in

2

Re: [FEEDBACK] Eerste stapeltaart....

Ja, een smoother werkt wel heel mooi! Het is de aanschaf zeker wel waard hoor! Maar je taart klinkt erg smakelijk. Vooral die chocotaart!!  :9

Groetjes van Marjon

3

ik ben door het scheuren en de stugheid, overgestapt van MMF naar marsepein. Tot nu toe nog geen spijt van!

Als ie maar lekker heeft gesmaakt! :)

Groetjes Christa!

4

heb hem gemaakt voor een vriendin, haar zoon is morgen jarig. Dan zal ik de taart eens proeven! De smaak is natuurlijk belangrijk, maar ja het oog wil toch ook wat he ;)

Heb er in ieder geval veel plezier in ( zolang de MMF meewerkt :grr: ), miss idd aar overstappen op iets anders dan MMF.....was in eerste instantie de goedkoopste manier om wat te proberen :o  ;)

Verdere tips en trics zijn zeker welkom!! O-)

5

heb je hem rondom en de bovenkanten wel afgesmeerd met 1:1 botercreme? en je kunt ook zonder tools heel veel leuke decoraties maken. zo kan je gewoon een lange reep snijden en die als afwerking aan de onderkant gebruiken.

ik maak vaak nog steeds taarten met zelfgemaakt mmf. veel lekkerder dan gewone fondant, maar gewone fondant werkt wel prettiger.

en onthoud 1 ding: een lekkere is toch nog het allerbelangrijkste vind ik. want een supermooie taart die niet te vreten is, heb je echt niets aan  :lol:

en als onderbord kun je een stuk karton nemen en die in leuk cadeaupapier en folie inpakken in de stijl/kleur van je taart.

en gewoon blijven oefenen (alsof ik zo'n pro ben  :nooo  )

6

:lol:  :lol: Nee idd, zoiets zei de buurman ook al, hij heeft van de week iets van me geproefd en maakte vandaag een opmerking als: Wanneer t zo smaakt als wat ik gegeten heb, maakt de buitenkant niks uit want het was lekker!! :9

Heb in ieder geval zo net maar eens een smoother besteld in de shop....ik ga gewoon verder want leuk is het! De volgende keer zorg ik er alleen wel voor dat mijn man en kids niet thuis zijn...ze keken me allemaal op de vingers :nooo  :grr:  :grr: niet handig als het niet gaat zoals je zou willen!

7 Laatst bewerkt door prettygem (27-02-2011 22:47)

Ik zou hem afsmeren met botercreme. Kan zowe met 1:1 verhouding of botercreme mix van de webshop.
Laat de boter goed opstijven (minstens een uur)Dan gaat het ook zonder smoother goed lukken.
En kijk eens op youtube naar films om te bekleden. Misschien dat dat kan helpen.

Bij het stapelen 1 taartkarton gebruiken, even groot als de taart zelf. En stutten me dowels , kan ook met rietjes. (het liefst met dowels, hoe meer taarten op elkaar hoe zwaarder de taart word.)

Ps misschien kan je ook crisco gebruiken voor je handen zodatde mmf niet droogt word.

En gewoon blijven oefenen!!! Veel plezier en succes de volgende keer.

Be in love with what you have

8

ik stapel ook met kitkat (even passen en meten)
ik dacht ook goedkoop te zijn met MMF, maar het ging me meer tegen staan. en dan is het niet leuk om taarten te maken.

Nu maak ik taarten met marsepein en begin mijn eigen taarten best mooi te vinden.... :o

Groetjes Christa!

9

Bedankt allemaal voor de tips en ik ga gewoon door, oefening baart kunst toch?! Heb de taart geproefd en hij was in ieder geval erg lekker. UYit de complimentjes bleek wel dat ik te precies ben, iedereen vond m schitterend en erg knap gemaakt :o  :o  ;)

10

Met wat basis gereedschap en oefenen kom je een heel eind, zolang je er maar lol in hebt, dat is belangrijk.