1

Onderwerp: inhoud vorm 26 cm (meten met water mislukt.....)

sorry kon het niet vinden met de zoekfunctie....

hoeveel inhoud heeft een bakblik rond van 26 cm?
Ik heb al geprobeerd te meten met water , maar het water loopt eruit........

en ik moet hem zo gaan bakken......

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

2

Re: inhoud vorm 26 cm (meten met water mislukt.....)

oeps was denk ik te snel.....heb nog eens gegoogeld en een vorm van 26 cm gevonden, 7 cm hoog en die heeft een inhoud van 3,5 liter, dus ga het maar proberen met 7 eieren....

3

Ik bak mn 25 cm. vorm met 5 tot 6 eieren, maar net of ik hem hoog of "gewoon" wil. Dan wordt hij hoog zat, dus ik denk dat 7 eieren wel erg enthousiast is.

Groetjes, Linda

4

linda78 schreef:

Ik bak mn 25 cm. vorm met 5 tot 6 eieren, maar net of ik hem hoog of "gewoon" wil. Dan wordt hij hoog zat, dus ik denk dat 7 eieren wel erg enthousiast is.

Vergis je niet: 1 centimetertje meer diameter maakt een flink grotere inhoud :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

heb 7 eieren gebruikt, de taart is nu klaar en gevuld is ie 10 cm geworden.
Hij zakte alleen wat in het midden (maar heb ik prima op kunnen lossen) zou dat komen omdat ik geen heatingcore heb gebruikt? Normaal heb ik de mix van de webshop, maar die was op, en heb ik er nooit last van met deze vorm, maar nu dus het basisrecept gebruikt en tot 2 x toe zakte hij in, de 1e x was het zo erg daar viel niets aan te redden, de 2x ging het nog.

6

enne vanmiddag taartje gebracht naar de jarige (nichtje van me) en meegegeten....er gingen wel 24 stukken uit!! (denk door dat ie zo hoog was, stukken waren ook maar 3 cm breed ofzo, maar t was een mooie portie, niet te veel)