Carien schreef:Knap ook de kasteelrand
hoe krijg je die er zo strak omheen? Heb het wel eens geprobeerd, maar dan scheurt de lap al heel snel af door z'n eigen gewicht tijdens het eropleggen; is er een gouden truc/tip 
Vooral geduld en rustig blijven
en wel wat tylose doorheen gekneed en maak de uitgestoken rand niet te lang om scheuren te voorkomen. Met 2 aan 1 stuk door uitgestoken kwam ik net aan de helft van mijn taart (op zijkant zitten de naadjes) zo werd het ook niet te zwaar.
Linda Ravensbergen schreef:Even een vraagje van een beginneling; zijn deze taarten nou met marsepein of fondant gemaakt? Ik ben namelijk zelf gek op marsepein, en daar bekleed ik nu ook mijn taartjes mee, maar heb het idee dat het met fondant strakker wordt...
De meeste taarten bekleed ik met fondant en dezen zijn ook allemaal met fondant bekleed. Marsepein vind ik ook meer doorschijnend maar als je 2x dun bekleed dan valt dat ook wel weer mee en kan je ook goed strak werken. Marsepein werkt wél weer makkelijker.......
liek 27 A schreef:Mag ik vragen welke kleur je hebt gebruikt voor de zandkasteeltaart?
Groetjes Angelique
Ivory van Wilton met een beetje bruin van Wilton. Voorop zand onderaan logo/naam Isis apricot/tangerine van sugarflair
Bedankt voor de leuke reacties