1

Onderwerp: help kapsel zakt iets in en word hard aan de bovenkant.

Wie heeft er een oplossing voor mij.
Doe niks anders dan normaal maar nu zakt als de taart
klaar is hij in de midden iets in en word dan hard.
Het is een vierkante vorm van 25cm en ik heb hem vandaag gebakken op 165 gr 45 min. Maar nog steeds hard in de midden. En zwart aan de onderkant maar dat snijden we er wel af.
Snap er niks van heb al 3 taarten zo en het word niet beter.
Hoop dat er iemand is die kan helpen.

2

Re: help kapsel zakt iets in en word hard aan de bovenkant.

Misschien toch op een lagere temperatuur bakken ? Anders met een oventhermometer de temperatuur in je oven controleren.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

3

:think: werd je kapsel voor deze 3 wel goed, of is dit de 1e biscuit?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Nee het 3e kapsel is weer drama.
Het is wel begonnen sinds ik de 5 kilo
biscuit heb van Funcakes.  Er zitten ook gele
harde plekken in de cake.
Word er echt niet goed van.

5

:think: hoe deed je het hiervoor dan?

6

Ik doe meestal alles in de kom.
voor een vierkante taart van 25 cm
600gr mix 60 gr water en 9 eieren.
Die in de kom en dan 8min op de hoogste stand mixen en
2 min op de laagste stand. Daarna in het midden van de oven.
Eerst deed ik hem 45 min op 170 gr maar nu ook met 45 min op 165 gr krijg ik het zelfde probleem.
Hoe doe jij het dan vind het alleen vreemd dat het na zoveel taarten het zelfde mixen enz het nu opeens steeds fout gaat.
Neem nu maar ff pauze met taarten bakken hoop dat het volgende week toch weer goed gaat.
Alleen sta ik wel open voor tips.

7

:think: heb je een losse oventhermometer? Kan het zijn dat je oven stuk is? Heb je het met andere dingen ook, of alleen met biscuit?

Vragenvragen, sorry :o , heb geen antwoorden :nooo

Wat ontzettend balen zeg, zo gaat de lol er wel af :s

8

Hoi Carien,
heb voor morgen een taart afgezegt heb er ff geen zin in. Ga volgende week ander merk mix proberen kijken hoe het dan gaat.
Er is nog een topic met mensen die er last van hebben. En die gebruiken ook de funcakes mix.
Hoop dat dat de oorzaak is maar bedankt voor het meedenken.

Ben benieuwd of je al een oplossing hebt/ dat het weer beter gaat (hoop ik voor je) want ik had dit gisteren ook, alleen ik bak met easy cake.... nog geen problemen gehad eerder, nu ineens de harde laag. Heb ook naar mijn idee niets anders gedaan. Deze was gewoon voor mezelf, zomaar, maar vind het een naar idee dat dit straks ook eens gebeurt voor een verjaardag....
Ik lees mee met de tips die eventueel nog komen!!!!

morgen is er weer een dag

10

ik gebruik ook funcakes, maar heb nergens last van. Misschien maakt het wel uit of je de oven op hete lucht zet of gewone stand., Ik gebruik gewone stand....

beginneling, mijn eerste taart is heel goed gelukt! MIjn 2e ook...nu bezig met nr 3! Hoezo taarten zijn verslavend?

11

Had jij er ook last mee met een grote vorm of bakte je met een kleine. Ik heb nog niet geprobeert met een kleine vorm hoe het gaat.
Vind het alleen raar dat we precies het zelfde doen als anders en het nu opeens niet goed meer gaat.

Heidi, mijn oven staat altijd op de gewone stand meestal op 170 gr maar nu gaat dat dus niet goed heb hem ook al lager gezet op 165 gr maar dat word het nog een fiasco.
Baal er wel van want ze moeten toch zo naar klanten. Heb nog geen klachten gehad maar het smaakt toch minder met zo'n harde laag in de midden van de bovenlaag.

Ben al heel hard aan het rondzoeken binnen forum wat er fout gedaan kan zijn: eieren/temperatuur/mix/tijd van mixen.
Vorm was deze keer (had ik al een keer eerder gebruikt)een 15 cm hart, 2 eieren L mix volgens een tabel. Heb de eieren niet afgewogen, maar heb ik hiervoor niet eerder gedaan, wellicht de volgende keer maar wel doen.

Enige wat ik wel raar vond was de botercreme van de easycake: wat een drama is dat!! Daar doe ik ook iets verkeerd mee!!!

morgen is er weer een dag