1

Onderwerp: gelijkmatige cupcakes

Ben ik weer.

heeft iemand tips voor gelijkmatige cupcakes?
Sommige rijzen niet en andere komen ver boven het cupje uit.

tips???

groetjes Sylvia

2

Re: gelijkmatige cupcakes

heb even gemeld dat je denkelijk in de verkeerde rubriek staat

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3 Laatst bewerkt door Carien (26-02-2011 21:16)

dit is de show-rubriek ;)

:think: doe je wel steeds evenveel beslag in de cups? heb je een heteluchtoven, of ...?

oh ja, geen paniek, de moderatoren verplaatsen je berichten, kun je niet zelf :nooo en je hoeft ook geen nieuw topic aan te maken :nooo  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4 Laatst bewerkt door sylvia7979 (26-02-2011 21:35)

Carien schreef:

dit is de show-rubriek ;)

:think: doe je wel steeds evenveel beslag in de cups? heb je een heteluchtoven, of ...?

oh ja, geen paniek, de moderatoren verplaatsen je berichten, kun je niet zelf :nooo en je hoeft ook geen nieuw topic aan te maken :nooo  ;)

Hoi Carien,

Thnx. ja ik heb geen idee ben nieuw en zag cupcakes dus dacht zet het daar neer. ja heb heteluchtoven.
Ik werk met een spuitzak en maak dan 2 lagen in een cupcake vormpje zodat naar mijn mening overal evenveel in zit.

groetjes Sylvia

Heb je ook een idee waar ik dan mijn bericht van de plastic blokbodem zakjes kan vinden?? haha kan niets meer vinden zo!!

5 Laatst bewerkt door Carien (26-02-2011 21:38)

kijk eens bij mijn berichten hier bovenaan ;)  je hebt er 'pas' 6, dus dat moet lukken :Y

:think: sorry :o , geen idee hoe het kan dat cupcakes die evenvol zijn, in dezelfde oven niet op dezelfde manier rijzen

6

mij lijkt jet als je de cc vult in twee lagen, er op dat moment wat lucht kan tussenzitten en dat het zo lijkt alsof er evenveel in zit.
Hetgeen helpt is als je het deeg in de vorm hebt gedaan, even met de vorm (of bakplaat waar alle vormpjes opstaan) tegen het aanrecht tikken zodat alles goed zakt en je kan zien of het echt wel evenveel is.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

7

of je zet de vormpjes op de weegschaal; lijkt een heel gedoe, maar valt mee, er passen er een paar tegelijk op.
Vullen mbv een spuitzak werkt ook erg goed :Y

8

Ik weeg ze altijd af  :o  Vul ze met 40 gram beslag en ze worden allemaal even mooi  :cool:

9

Bedankt voor de reacties ga ermee aan de gang!