Re: Afsmeren: Het wordt nóóit helemaal netjes.. Help?
Ik smeer altijd af met een geodriehoek
Superhandig hoor, de 90-gradenhoek tegen je taart en onderplaat zetten en dan draaien met je draaiplateau. Heb je altijd een mooie loodrechte taart!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Afsmeren: Het wordt nóóit helemaal netjes.. Help?
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik smeer altijd af met een geodriehoek
Superhandig hoor, de 90-gradenhoek tegen je taart en onderplaat zetten en dan draaien met je draaiplateau. Heb je altijd een mooie loodrechte taart!
Hee, goeie tip Riekele. Die ga ik zeker proberen.
@mariekepieke, dacht al dat het aan mij lag pffff, gelukkig valt het mee.
Wat een toptip riekele!
daar maken ze botercreme met crisco en doen er dan een botersmaakje door. dat is dus wel een heel andere botercreme dan hier!
Dat dat nog smaakt ...
Mijn botercreme is ook altijd erg wit, zorg dat je boter goed opgeslagen is (daar wordt hij wit van) voordat je de botercreme mix of je mengsel eiwit/suiker toevoegt
De MBC is van zichzelf ook erg wit!
volgens mij werken ze in het filmpje met buttercreme icing. Dat is gewoon een heel andere manier om je taart te bekleden dan met fondant of marsepein.
Misschien werkt het ook wel om de botercreme 1:1 strak te krijgen (ga ik proberen)
Dat vroeg ik mij dus ook af: welke "icing" gebruikt deze mevrouw? Want bij mijn botercreme kan ik er nooit mijn hand opleggen zonder dat er botercreme blijft opplakken; de mijne wordt dus nooit harder dan hij al was.
Toch vind ik de bovenkant ofzo niet het problematische, meer de fondant afwerking van de rand onderaan de taart: altijd plooien, scheuren, bobbels..
Ik vind die alleen-botercreme-taarten wel mooi! Doen ze dat dan ook in verschillende kleuren? Zou wel erg besparen op de fondant, want die haal ik er toch altijd af bij het eten.
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Afsmeren: Het wordt nóóit helemaal netjes.. Help?