1

Onderwerp: Wat is nu waar...??!!??!! HELP!

Hallo iedereen....!

Hoop dat ik hier een GOED antwoord kan krijgen, van mensen die uit ervaring spreken, of je nu:

- WEL
of
- NIET
kunt afsmeren met verstevigde slagroom??????

Je hoort soms zulke verschillende verhalen. Maar ben benieuwd naar de verhalen van mensen die ook ooit hebben afgesmeerd met verstevigde slagroom.
Het lijkt mij namelijk onwijs lekker en een stuk makkelijker uitsmeren!  :P

En kun je de bekleedde taart dan nog wel invriezen en later ontdooien? Of gaat het door het ontdooien misschien juist smelten?

Nou.... PLEASE, hoop op reacties, want moet begin deze week met een stapeltaart aan de gang. En het liefst doe ik dat natuurlijk met verstevigde slagroom.

Re: Wat is nu waar...??!!??!! HELP!

Nee, niet. Slagroom bevat teveel vocht en daar gaat je bekleding van smelten.

Als je botercreme 1:1 lang genoeg mixt, dan smeert het als zachte chocoladepasta.

Groetjes Karine

3

Ik zeg NIET
Ik smeer niet eens af met botercreme van mix. Hier zijn trouwens al heel veel topics over geweest en ik ben bang dat je nu dezelfde antwoorden krijgt als in die topics. Ik heb nog nooit met slagroom afgemeerd maar ik denk juist dat dit niet fijner werken/smeren is. Ook dat je dan geen strakke taart krijgt net als met bc 1:1

4

Niet doen. Je fondant of marsepein smelt onder invloed van het vocht in de slagroom. Als je botercreme op kamertemperatuur gebruikt, is het prima uit te smeren.

Groetjes van Bianca

5

NIET dus  :D

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

6

Euh, als je marsepein gebruik kun je afsmeren met pati krem, doe ik ook. Ik durfde het bijna niet meer te zeggen  :o
Ik smeer ook af met botercreme ( als ik met fondan werk) en pati is niet gemakkelijker hoor. Wel veeeel lekkerder  :lol:

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.