1

Onderwerp: bodem

ik wil graag een simpele taartbodem maken.
Van dr oetker heb je kwarktaart, daar zit een zakje bodemmix in wat je met gesmolten boter moet mengen.Maakt iemand wel eens zulke bodems?Ik dacht eerst aan verkruimelde biskwietjes maar waarmee meng ik dat en wat is de hoeveelhied.Normaal maak ik de taarten helemaal zelf maar nu moet ik 4 taarten maken met zeer weinig tijd.

heeft iemand een lekker idee

2

Re: bodem

een pak stukgeslagen volkorenbiscuitjes mengen met gesmolten roomboter :Y  weet effe de hoeveelheden niet, maar moet wel nog een soort droge massa zijn; aandrukken met de bolle achterkant van een lepel
(of biscuitjes met chocoladelaag, afhankelijk van wat erop gaat)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

ik doe er dan altijd nog fijngekruimeld bastonje koeken erdoor. vind de bodem anders te dun. ook wat extra boter uiteraard  :)

Liefs Miranda

4

Als ik een kwarktaart maak, dan doe ik 200 gr. biscuit en 100 gram gesmolten boter. Boter moet je dan toevoegen en kijken of het niet te vochtig wordt, maar stolt natuurlijk wel zodra het weer gekoeld wordt.

Succes!

country koekjes zijn ook lekker :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

zoals bij deze:
Witte chocolade mascarpone limoen taart:

1 limoenen
100 gram speculaas
40 gram boter ( gesmolten)
1,5 dl room
175 gram witte chocolade
125 gram mascarpone
Verkruimel de speculaas. Voeg het rasp van de limoen, de (gesmolten) boter en het sap van een halve limoen bij elkaar. Maak hier een deegje van en leg deze op de bodem van de taartvorm (26 cm), waar je bakpapier in hebt gelegd.. Doe de vorm in de koelkast.
Verwarm ( niet koken) de room en los de chocolade erin op. Klop de mascarpone los en voeg deze net als het sap van 1 limoen toe. Laat dit een beetje afkoelen, +/- 30 min. (af en toe roeren)
Giet dit over de deegbodem en laat dit minimaal twee uur op stijven in de koelkast.
(Versiering: Rasp witte chocolade en wat limoenrasp over de taart)
Eet smakelijk!

voldoende voor een lage taart van 20cm

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

En als je geen zin hebt om koekjes te verkruimelen dan heeft baukje zakjes mix voor de koekjes bodem.

Christine.

8 Laatst bewerkt door frobeltrutje (26-02-2011 11:20)

bedankt voor de tips, ga daar mee aan de slag