1 Laatst bewerkt door Elis (25-02-2011 21:31)

Onderwerp: Christmas red kleuring is roze geworden in mijn botercreme, wat nu?

Christmas red kleuring van Wilton is roze geworden in mijn botercreme, wat nu?  :think:

Paniek   :mad:

Het is een taart voor morgen, wat moet ik nu?

:EDIT: Meer kleurstof erbij heeft helaas niet gewerkt. Er zit al bijna een half potje in, het wordt steeds donkerder roze!

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

2

Re: Christmas red kleuring is roze geworden in mijn botercreme, wat nu?

Volgens mij meer kleurstof erbij, dan wordt het vast roder.

rood is een erg lastige kleur om goed te krijgen..
volgens mij kan je het het beste een flinke poos in laten werken.. maarja, je hebt het morgen al nodig..

verder weet ik het ook niet..

succes iig!

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

Ik zou ook voor de zekerheid even je botercreme proeven, als er zoveel kleurstof doorheen gaat zit er soms een raar smaakje aan  ;)

'I love it when a cake comes together'

5

Je had misschien beter creme kunnen maken van crisco, wat duurder, maar wordt prachtig rood

6

Voor echt rood voor botercrème is red-no-taste een betere oplossing, maar ja, daar heb je nu niks meer aan. Misschien dat het nog door kleurt als je het laat staan? Christmas red vind ik sowieso een beetje rozig...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

dat gaat helaas niet lukken met christmas red. Hij is van zichzelf al een beetje roze. Ik gebruik voor rood alleen extra red van sugarflair, en in botercreme moet daar al flink veel kleurstof in. Crisco helpt inderdaad ook (in plaats van boter), maar ik vind de creme er niet echt lekkerder op worden.

Ik zou het ook laten staan (afgedekt), het kleurt sowieso nog wel iets door. Meer kun je niet doen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me