1

Onderwerp: Een heel hoog hart en vogel kooitje in Pip of over de top???

Wat is dit thema toch leuk om te doen, voor de 1e x een hart vorm gebruikt ik ben er helemaal blij mee. Hij is gevuld met champagne creme en bbr met framboosjes. En bekleed met fondant, ik vind de kleuren met fondant (in ieder geval de pastel kleuren) mooier en heb ook het gevoel dat de taart strakker wordt van fondant. Jammer dat niet iedereen fondant lekker vind :s
hier komt iehttp://www.mijnalbum.nl/Foto-LMT6X8GO-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LLYOURIR-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WXSERBUH-D.jpg

voor de 2e taart heb ik mij laten inspireren door het forum, ik heb het vogelkooitje al 2x eerder voorbij zien komen en die wilde ik graag ook eens maken. Het was voor een dame die veel van roodborstjes houdt.
En ik had de vrije hand en dit is hem dus gewordenhttp://www.mijnalbum.nl/Foto-WWIXRNJL-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PABAN3FF-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PITBL7UX-D.jpg
deze taart is bekleed met marsepein en gevuld met passievruchtencreme en bbr.

bedankt voor het kijken en tips zijn welkom

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

2

Re: Een heel hoog hart en vogel kooitje in Pip of over de top???

LEUK!!!! Je hart is inderdaad heel mooi strak en je vogelkooitje SUPER  :thumb:  :thumb:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

GEWELDIG, allebei.

4

Complimenten! Die tweede taart, is ook echt mijn smaak haha!

5

Super leuk!
En over het stukje jammer dat niet iedereen fondant lekker vind, ook niet iedereen vind marsepein lekker, daar ben ik het levende bewijs van ;)

A new hobby, a new challenge

Supertaarten!!

Groetjes Natasja!

7

hele mooie taarten :thumb:

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

8

En over het stukje jammer dat niet iedereen fondant lekker vind, ook niet iedereen vind marsepein lekker, daar ben ik het levende bewijs van

ha ha gelukkig maar :lol: , ik lust het allebei. Ik vind fondant vaak net wat mooier ;)

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

9

Wat een leuke taartjes zijn dit!! En lieve kleurtjes ook.  :)

"Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil"
www.thecakeofdestiny.nl / www.tcod74.hyves.nl

Mooie taarten hoor! Mooie kleuren en de decoratie niet té. Onwijs schattig dat kooitje, wil ik ook nog eens doen, was het moeilijk?

Maak je niet druk over het feit dat je het druk hebt... dat kost alleen maar onnodige energie!

Mooie taarten hoor! Mooie kleuren en de decoratie niet té. Onwijs schattig dat kooitje, wil ik ook nog eens doen, was het moeilijk?

Maak je niet druk over het feit dat je het druk hebt... dat kost alleen maar onnodige energie!

12

Superleuk, allebei. Vind die pastelkleurtjes heel erg mooi, zo lieff  :Y .
Ben benieuwd hoe je dat vogelkooitje hebt gemaakt, is dat ook fondant?

Groetjes Eline

13

Onwijs schattig dat kooitje, wil ik ook nog eens doen, was het moeilijk?

nee dat viel reuze mee, ik heb een glas bekleed met huishoudfolie en op zijn kop geplaatst(volgende x neem ik een glas met bolle onderkant, die had ik alleen niet nu). een rondje fondant bovenop het glas leggen en dan met sliertjes fondant tralies gemaakt. Dit een dag goed laten drogen. Toen een groot rondje (ter grootte van glas openkant zeg maar) uitgestoken lollie stokje er op geplaatst met het vogeltje. Ook laten drogen.

Als de fondant om het glas droog is voorzichtig los maken (erg breekbaar) en die op het grote rondje met het vogeltje plaatsen lijmen en een randje om de onderkant heen plaatsen dan blijven de tralies zitten aan de onderkant van het kooitje.
Strikje en ringetje bovenop en klaar.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :think:

Groetjes Miranda

14

wat een mooie kleuren....
allebei plaatjes om te zien :thumb:

15

Helemaal! Dank je wel.

Wat heb je een leuk onderschrift trouwens, zie ik nu pas  :D

Groetjes Eline

16

mooi gedaan, vooral je laatste taart, super

17

Heel leuk allebei maar het kooitje vind ik echt super.

18

Prachtige taarten allebei, heel erg mooi en strak gemaakt  :thumb: . Het vogelkooitje is ook super leuk!

Nog een tip: je kunt fondant en marsepein ook heel goed mengen (half om half of in andere verhoudingen, dat maakt niet uit). Ik vind zowel marsepein als fondant niet echt lekker, maar de combinatie is prima te eten  :D  (en je behoudt de eigenschappen van fondant ook nog enigszins  :Y ).

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

19

Nog een tip: je kunt fondant en marsepein ook heel goed mengen (half om half of in andere verhoudingen, dat maakt niet uit). Ik vind zowel marsepein als fondant niet echt lekker, maar de combinatie is prima te eten    (en je behoudt de eigenschappen van fondant ook nog enigszins   ).

bedankt voor de tip. :)
Ik heb dit al eens geprobeerd met marsepein van funcakes en marsmellow fondant. dat was toen niet zo'n succes het ging heel erg scheuren. :nooo

misschien dat ik het nog maar eens moet proberen, ik gebruik tegenwoordig marsepein van Zeelandia en fondant van Bakels is dat een goede combi?

Groetjes Miranda

20

o wauwie! die 2de taart is prachtig

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!