1

Onderwerp: JEM daisy chain uitsteker.. Help?

Hallo,

Ik heb een paar weken geleden de JEM daisy chain set gekocht en ook zo'n set om een hortensia te maken.. Maar ik snap niet zo goed hoe het werkt. En kan ook nergens een beetje duidelijk uitleg vinden.
Kan iemand mij helpen?

Als ik het namelijk in de fondant druk blijft alles aan de uitsteker plakken :( .. Dus ik doe duidelijk iets fout. Ook met bloem had het geen zin.
Hier onder een voorbeeldje van de uitsteker.
taartendecoratie.nl/img/p/959-958-large.jpg

2

Re: JEM daisy chain uitsteker.. Help?

JEm uitstekers werken vaak niet fijn met alleen fondant, probeer eens met tylose erdoorheen, of door bijv 50-50 gumpaste/fondant........

3

Karin heeft gelijk :Y

Heb je geen tylose of gumpaste, dan kun je het volgende proberen: rol een lapje fondant heel dun uit en laat een half uurtje drogen. vet je vormpjes licht in en steek uit. De uitsteker met de fondant erin omdraaien, de rafeltjes eraf wrijven en met een cocktailprikker je daisy eruit wippen.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Ik heb net nieuwe tylose besteld dus dat ga ik dan van de week even proberen.. maar invetten van het vormpje heb ik nog nooit van gehoord.. gewoon met boter?

5

MoJi schreef:

Ik heb net nieuwe tylose besteld dus dat ga ik dan van de week even proberen.. maar invetten van het vormpje heb ik nog nooit van gehoord.. gewoon met boter?

Dat kan vast wel maar zelf vind ik crisco fijner werken.

werkt super dat spul. ik had er gisteren met een deegroller voorzichtig m´n uitgerolde marsepein mee " gerold " en daarna een tectuurmat erop en kreeg hem er makkelijk af. eerst moest ik alees eraf peuteren  :s en voordat ik die mat weer schoon had  :nooo  dus crisco is nu een fovoriet product bij mij en idd. met een kwastje de vormpjes " invetten " werkt super  :thumb:

Liefs Miranda

7

Als je dat nu niet in huis hebt kun je ook een klein stuke hard frituurvet gebruiken. Dat werkt ook!

8

de plantaardige blokken inderdaad  :Y

9

dat heb ik allemaal niet dus dat moet ik dan ook nog is even aanschaffen dan haha :D
Kan ik crisco ook gewoon bij de makro of sligro kopen?

10 Laatst bewerkt door mamalein (25-02-2011 10:53)

Ja hoor, Makro, Jumbo, Sligro, Toko, alle winkels met een -o op het einde hebben het  :lol:  :lol:  :lol:

I just love it....!!

11

Dan ga ik morgen meteen ff naar de toko, dat is het meest om de hoek  :D  heel erg bedankt :Y