1

Onderwerp: Startersproblemen

Voor de verjaardag van mijn dochter wil ik graag zelf een taart maken, echter heb ik geen idee hoe, wie, wat en waar.

Zo zie ik marsepein en fondant langskomen, wat kan ik het beste gebruiken? (de figuurtjes voor op de taarten zijn van marsepein gok ik zo..) En hoe komen jullie aan alle ingredienten voor het maken van fondant en marsepein (zoals glucose ed.) of moet ik dat voor de eerste keer maar via de webshop aanschaffen?

Hopelijk hebben jullie tips voor mij, zodat ik kan beginnen met oefenen..

2 Laatst bewerkt door Carien (24-02-2011 23:21)

Re: Startersproblemen

:think: eerlijk gezegd heb ik fondant of marsepein nog nooit zelf gemaakt, een heel karwei volgens mij. Er wordt wel vaker marshmellowfondant gemaakt, schijnt makkelijk te zijn, maar dan moet je wel van zoet houden.

Boetseren kan met marsepein, maar ook met fondant, net wat je zelf makkelijker en lekkerder vindt.

Algemeen: lees deze eens door http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=125276

oh ja, vergeten: WELKOM :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Ik gebruik fondant die je kant en klaar kunt kopen. Ben zelf ook een beginner hoor, heb heel veel gelezen op dit forum/site en op you tube staat ook heel veel info.
Succes!!

Bad news: Time flies
Good news: You're the pilot!

4

Hoi Elzje,
Welkom!!

Ik ben bijna een jaartje bezig en heb erg veel aan het forum hier.

Ik koop altijd mijn fondant kant en klaar. Wilde het eerst ook zelf maken maar er werd door meerdere mensen verteld dat het echt ontzettend moeilijk is.
Ik koop mijn spulletjes het liefst in een winkel, want dan kan ik lekker rondkijken wat vaak ontaard in veel meer geld uitgeven dan ik verwachtte...  ;)
Meestal ga ik naar Taart en Decoratie, te Ridderkerk (maar het ligt er natuurlijk aan waar je woont). Bij de Pipoos verkopen ze tegenwoordig ook veel maar alles is net een euro duurder.

Ik zal je niet bij alles kunnen helpen, maar mocht je vragen hebben dan zijn die altijd welkom.

Oh en het boetseren doe ik gewoon met fondant omdat mijn familie- en vriendenkring niet zo van marsepein houden.  :Y

Ik ben een beginner... Maar als je het leuk vindt...www.nancyvanrijswijk.nl