Onderwerp: 60 Jaar, maar nog altijd hip en trendy!
Afgelopen weekend vierde mijn tante, die aan de andere kant van het land woont, haar 60e verjaardag. Omdat ze de afgelopen 1,5 jaar heeft gestreden tegen borstkanker en de vooruitzichten inmiddels positief zijn, was dit reden voor een feestje en beloofde ik voor de taart te zorgen.
Ondanks haar leeftijd is mijn tante zo ongeveer de hipste, meest trendy 60-jarige die ik ken. Haar huis en tuin zijn altijd helemaal modern, strak, stylisch verantwoord en met de nieuwste kleuren ingericht, met op dit moment wit, paars/lila, hard-lichtblauw en zilver als hoofdkleuren. Vandaar dat ik de taart ook in die kleuren heb gehouden en de uitvoering modern en stylistisch heb geprobeerd te houden.
Strak en zonder veel poespas was tevens wel handig omdat ik eenmaal daar aangekomen niet veel tijd meer had de taart af te werken, maar 'm ongestapeld wilde vervoeren. Gestapeld en wel drieeneenhalf uur in een hobbelende en verwarmde auto vervoeren was me net iets teveel risico. Gelukkig was alles netjes en heelhuids overgekomen. Alleen jammer dat er in de werkruimte niet echt een fatsoenlijke fotoachtergrond voor handen was, zeg maar rustig schreeuwend afschuwelijk lelijk, dus die heb ik geprobeerd weg te shoppen.
Nou ja, ik ben nou eenmaal geen photoshop professional, dus meer heb ik er niet van weten te maken
:

De taart is per laag anders gevuld: één met tiramisucrème, één laag met champagnecrème en frambozenconfiture en de onderste laag met Ciambellacrème (Italiaanse Citroencake).
En de bijbehorende cupcakes, gevuld met chocoladecrème, ook meteen maar hier geplaatst: