1

Onderwerp: Help! Ruzie met de bisquit.

Hallo allemaal.

Zojuist echt een prachtige hoge taart gebakken. Altans.. tijdens het bakken werd hij mooi hoog en zag er erg goed uit. Eenmaal uit de oven begon de hele bovenkant in te zakken! En het een heel stuk! Dus hij is nu uiteraard een heel stuk minder hoog! Maar iemand enig idee hoe dit kan? Hij heeft er dik 50 minuten ingezeten, dus dat kan het niet wezen toch? Misschien door het te grote verschil van de hete oven en vervolgens kamertemp? Heb hem er namelijk meteen uit gehaald..

Nou hoop dat jullie een beetje wijs worden uit mijn gemopper. haha! Wel balen hoor, als je denkt dat hij helemaal word zoals je wilt, en dan vervolgens zo inkrimpt.

Hoop dat jullie me kunnen helpen! Tnx

2

Re: Help! Ruzie met de bisquit.

Wat heb je gebruikt om mee te bakken? Mix of iets anders...........en kwam je prikker er schoon uit?

3

Re: Help! Ruzie met de bisquit.

was hij wel helemaal gaar? soms laat ik hem nog even staan zodat hij wat steviger wordt, maar ik heb het ook al een keer gehad dat ik zo'n kuil in het midden had. maar als je hem omgedraaid stort op je cooling rack (als hij net uit de oven komt) dan wordt hij meestal wel weer gewoon netjes recht.