1

Onderwerp: Planning bruidstaart 2x4 lagen

OLA!!

Over 3 weken ga ik voor mijn neefje, voor de eerste keer een bruidstaart maken, maar lig echt wakker over de planning!

Alle rozen zijn al in de maak, alleen ga ik de taarten donderdag bakken, vullen en afsmeren, vrijdag alles bekleden en in elkaar zetten. En 's avond (naar Belgie!) afleveren!

De taarten gaan bij de locatie in een grote koeling en de volgende dag worden ze pas om 9 uur 's avond aangesneden, als het feest in volle gang is!!!

Mijn vraag is de taart dan nog lekker (het bescuit) en de vulling, ze willen graag banketbakkersroom, roze slagroom en verse frambozen.

Kan iemand me helpen, lig er soms nu al wakker van. En omdat hier zoveel ervaren baksters zijn, hoop ik dat iemand me kan helpen of tips kan geven!!

Alvast bedankt!!

Liefs Nance

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!

2

Re: Planning bruidstaart 2x4 lagen

Even voor de duidelijkheid, ik ben daggast en om nog verdere stress te voorkomen wil ik dat ze al op locatie staan, als er dan nog iets mee gebeurt kan ik er nog iets aan doen.....

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!

3

Ik wil je geen domper gevoel geven maar is dit misschien niet teveel voor je. 2 stapels van 4 hoog is zowiezo al een enorme prestatie. Laat staan als je nog nooit een bruidstaart gemaakt hebt. Daar komt echt heel veel bij kijken.

Ik heb voor mijn nichtje de bruidstaart mogen maken. Maar dat waren 3 losse taarten op een standaard. Ik hoefde ze alleen maar af te werken op locatie. Ik was ook daggast maar men wat een stress.. Een bruidstaart is zo ontzettend belangrijk zeker voor familie.

Is er niet iemand die je kan helpen? Of kan je niet al bijv. 4 taarten in de vriezer doen.

Of nog simpeler gewoon 1 stapel van 4 en dan 3 losse grotere taarten. Dat zijn dan aansij taarten. Dan hoef jij tenminste niet 2 stapels te maken.

4

ik heb zelf samen met mijn zwager 2x een bruidtaart gemaakt. 1x 4 lagen en een puzzeltaart, dus met 2 smaken. maar het echt een pak werk. als je het goed wil doen, kun je samen met iemand de voorbereidingen de treffen en zelf afwerken.

let wel op: hier zit veel tijd en dit vertel ik alleen maar omdat ik banketbakker van beroep ben, maar nog niet werkzaam in een bakkerij.
laat maar weten als je nog meer tips wil hebben.

groetjes,

danielle

de ruimte van 2 dagen zou moeten lukken, maar ik weet niet waar je vandaan komt, maar slagroom mag maar een half uur buiten de koeling en moet daarna weer minimaal een uur terug koelen, dus ten zij je gekoeld kunt vervoeren (en dan bedoel ik niet een koel-element onder je taart oid) zou ik geen slagroom of andere koelkast vulling gebruiken

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs