1

Onderwerp: Welke Topping voor afsmeren en spuiten i.c.m. Marsepein?

Welke kan ik hiervoor het beste gebruiken afgezien van de ''Buttercream'' die bij recepten staat?
Ik wil deze topping dus gebruiken voor zowel afsmeren als spuiten i.c.m. gebruik van marsepein (dus dat het niet smelt)

Ik zoek me nog steeds rot naar het antwoord op mijn vraag  :s 
Er zijn verschillende toppics over maar toch zit het er net niet bij.

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

2

Re: Welke Topping voor afsmeren en spuiten i.c.m. Marsepein?

Ik moet zeggen dat ik ook niet zo snel iets anders kan bedenken dan botercreme :think: Er zijn natuurlijk wel heel veel varianten van. Wil je perse geen bc dan? Het kan ook met gezeefde abrikozenjam, maar dat wordt wel een stuk minder strak :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Nou wat ik eigenlijk bedoel is dat ik wil gaan spuiten net als in amerika, dus ik bedoel de amerikaanse buttercream (geen botercreme). Het is dan ook niet bedoeld als onderlaag onder de marsepein maar gewoon als decoratie i.p.v. marsepein. Daarbij wil ik dan nog wel wat met marsepein gaan doen op of naast die topping waarmee ik de taart ga insmeren en decoreren/ spuiten.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben  :s

Je ziet het vaak ook bij bruidstaarten - zie ook de volgende link, dit is namelijk de taart die ik wil maken alleen dan ook nog een gedeelte marsepein;
http://www.youtube.com/watch?v=kuXQVAg4 … re=related

4

Ok, dan is er nog 1 alternatief en dat is Royal Icing, maar daar moet je van houden... Mag ik vragen wat de reden is om geen bc te willen? Dat wordt echt bijna altijd gebruikt :Y

Groetjes, Adrienne

5

Botercreme is op zich niet erg maar er zijn zoveel soorten en de botercreme compact vindt ik ''te'' om mee te spuiten. Deze gebruik ik eigenlijk alleen voor het afsmeren onder marsepein (heel dun)

Royal icing wordt hard dus dit is geen optie voor een gehele taart alleen voor kleine versiering en letters.

De reden dat ik Buttercream (de amerikaanse versie - zie recepten niet gebruik is omdat ik die ingredienten niet heb) Ik zoek dus een vergelijkbaar recept als die van de amerikaanse versie Buttercream.

Bedankt voor het meedenken.
Sorrie hoor, ik ben een lastige  :o

6

Je kan me behulp van Crisco en roomboter de Amerikaans buttercream maken voor een recept kan je naar de site van Wilton :) , en crisco kan je tegenwoordig bijna overal kopen en in de hebshop kan je  ook de Wilton buttercream kopen in een emmer die werkt ook heel goed  :Y

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

7

Als je glycerine toevoegt aan je RI hardt die niet uit :)

Groetjes, Adrienne

8

Ik heb nu diverse toppings gemaakt
-Vanilla Frosting
-Botercreme-extra
-Botercreme compact
-Botercreme van de Mix

Hier thuis wordt diegene van de Funcakemix als lekkerste verklaard.
Die smaakt naar hun smaak het minst naar een hap boter en ook niet te zoet. Deze wil ik dus wel gaan gebruiken.

-Kan deze botercreme van de mix samen met Marsepein, smelt het niet? (Ik lees namelijk hier op het forum, na veel zoeken en lezen dat het bij de een wel kan en bij de ander toch smelt)

-Moet deze botermix na bereiden op de taart in de koelkast bewaard blijven? en voor het eten van de taart even uit de koelkast gehaald worden voor een lekkerder resultaat? (hij wordt namelijk best stevig als hij in de koelkast heeft gestaan)

Graag ervaring gevraagd met deze botercreme.

9 Laatst bewerkt door Carien (23-02-2011 21:22)

weet niet of je hier wat aan hebt, maar dit heb ik eens hier vandaan geplukt van Suikertaartjes-Suuz:

Botercreme om af te smeren
250gr shortening goed luchtig kloppen, beetje bij beetje 500 gram poedersuiker erdoor, 1 eetlepel boteraroma, 1 eetlepel vanille essence en een paar drupjes amandel essence.
Mocht het nog te stijf zijn kun je er een paar drupjes water doorheen doen, maar meestal zijn de essence al genoeg.
Ik heb net even voor je gechecked, je kunt alles bij de webshop bestellen hiervoor.
Je kunt ook echte boter gebruiken hiervoor, maar shortening is een veel stabieler product dus ik gebruik geen echte boter.

edit: shortening is (als) crisco

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

creme met crisco maken, al is dat wel mega zoet maar t word wel mooi en een beetje hard

11

Heel erg bedankt meiden  :thumb:
Zo bij elkaar hebben we allemaal onze eigen ervaringen.
En zo kom je weer op andere ideeen en mogelijkheden.
Echt bedankt, ik ga het toch maar eens proberen.