1

Onderwerp: Light jam wel of niet?

Ik ben nu bezig met mn eerste taartje.

Ik wil hem vullen met aardbeienbavarois (mix) en met aardbeienjam. Maar ik heb alleen light jam in huis kan ik dat gebruiken?

Heb al gezocht, maar word er niet echt wijs uit.

En als het dan wel kan, moet ik dan eerst een laagje botercreme eronder doen?

Re: Light jam wel of niet?

volgens mij kun je iedere jam gebruiken die je wil  :Y , een dun laagje bc is wel handig tegen het 'doorlekken' in je biscuit (als je een broodje jam hebt gesmeerd zonder boter en je laat het een paar uurtjes liggen dan trekt het er ook een beetje in toch?)

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

3

ja hoor kan gewoon.
De lightjam die wij altijd hebben is 'gewoon' minder zoet. Vind het zelf wel lekker. Zou niet weten waarom niet.
Je kan het zo op het biscuit smeren, half cm van de rand afblijven.

4

Rare vraag! Als JIJ het lekker vindt op jouw boterham dan zal het toch ook smaken als vulling in een taart!!! Beetje meer zelfvertrouwen mag best.

Met zoete groet! Akire

5

En ik ben dan wel benieuwd waarom je denkt dat het niet zou kunnen.............. :think:

6 Laatst bewerkt door aassttrriidd (23-02-2011 23:24)

Misschien moet ik toch leren om mijn vragen beter te formuleren  :+

Ik bedoelde of light jam kon, omdat het wat wateriger is en het dan niet in de biscuit trekt.

Maar in elk geval bedankt voor jullie reacties! :thumb:

Uiteindelijk besloten om maar 1 laag vulling te doen omdat mijn taartje toch niet zo hoog was. En heb het dus bij de bavaroise gehouden.