1

Onderwerp: Misschien DE tip tegen pluis in je fondant :) 'The Mat'

Ik kwam een 'dubbele mat' tegen op internet waar je je fondant niet op rolt maar tussen rolt! Ik ben benieuwd of er al mensen zijn die hier ervaring mee hebben  :P

Filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=nu6QpimDDDQ

2

Re: Misschien DE tip tegen pluis in je fondant :) 'The Mat'

wat een leuk filmpje!!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

3

Het ziet er handig uit, maar het lijkt me ook wel lastig omdat er denk ik meer weerstand is door die laag er bovenop.

Het is het proberen wel waar denk ik voor degene die met witte fondant werken, wat ik eigenlijk bijna nooit doe.  :)

4

Hmmmm... zal dit ook lukken met tafelzeil??

5

Je moet er natuurlijk wel doorheen kunnen kijken. Ik denk dat je het eerst het beste kunt proberen met een klein stukje tussen  zo'n plastic kantoorhoesje, waar je papieren in bewaart (ik weet niet hoe het heet, maar ik heb ze wel :lol: ) Ik vind zulke dingen over het algemeen niet zo handig. bv als ik butterscotch maak, dan sla ik de suiker ook altijd stuk tussen 2 lagen tegen het wegspringen, maar eigenlijk werkt dat toch minder goed.

Voor mij werkt stofvrije kleding en een paar pluisjes voor lief nemen beter denk ik ;)

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

6

Ik vrees ook dat na een paar keer gebruik en wassen de mat zelf niet meer helemaal stofvrij is :think:

't Zou wel mooi zijn als het toch werkte! :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

Heidimaris schreef:

Je moet er natuurlijk wel doorheen kunnen kijken. Ik denk dat je het eerst het beste kunt proberen met een klein stukje tussen  zo'n plastic kantoorhoesje, waar je papieren in bewaart (ik weet niet hoe het heet, maar ik heb ze wel :lol: ) Ik vind zulke dingen over het algemeen niet zo handig. bv als ik butterscotch maak, dan sla ik de suiker ook altijd stuk tussen 2 lagen tegen het wegspringen, maar eigenlijk werkt dat toch minder goed.

Voor mij werkt stofvrije kleding en een paar pluisjes voor lief nemen beter denk ik ;)

ik draag ook steevast dezelfde jurk bij dit soort dingen..daahaag pluisjes :D

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

8

Adrienne schreef:

Ik vrees ook dat na een paar keer gebruik en wassen de mat zelf niet meer helemaal stofvrij is :think:

dat dacht ik nu ook, de eerste keer moet je er wat crisco op smeren, en daarna niet meer, maar daar vliegt toch meteen het stof op!!

Groetjes, Dorothea.

9

Dot schreef:
Adrienne schreef:

dat dacht ik nu ook, de eerste keer moet je er wat crisco op smeren, en daarna niet meer, maar daar vliegt toch meteen het stof op!!

Ja dat dacht ik ook gelijk. Maar het idee vind ik wel aardig.

10

ik gaat het toch een keer proberen met een  doorzichtig tafelzeil denk ik

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

11

Volgens mij is dat ook plastic tafelzijl  ik heb laats ook 2 meter gekocht en volgens mij is dat net zo dik al zij gebruikt.Ik vind het ook erg handig om op uit te rollen maar heb het nog niet zo gebruikt gaat dit beslist ook proberen.Het gaat mij niet om die pluisjes die komen er ook wel op als de fondant er op licht dat kan je toch niet helemaal uitsluiten hoe netjes je ook bent. :Y

groetjes van Ann