Onderwerp: Opa EI
Ik heb een paasei gemaakt. Ik dacht, laat ik eens op tijd beginnen;) Ben er wel een paar weken mee bezig geweest aangezien ik steeds opnieuw chocola moest smelten (en ik heb er ook niet elke dag aan gewerkt).
Eerst een mal gemaakt van papier maché voor het ei, doormidden geknipt, ingepakt met zilverfolie en toen laagje voor laagje het chocola erop gesmeerd. Vervolgens de twee helften aan elkaar gesmolten en gedecoreerd met de cakeversiertroep die ik nog in de kast had liggen;)
Ja, hij is dus (behalve die paar knisperdingetjes) geheel van chocola!! En er zitten nog echte paaseitjes in ook, want hij is helemaal hol! In totaal weegtie bijna anderhalve kilo,, dat word dus flink chocola eten de komende tijd;)
Alleen één dingetje vroeg ik me wel af.. Het chocola (voornamelijk de melk-variant) werd hier en daar wit.. Nu vroeg ik me af, komt dat omdat het in aanraking is geweest met zuurstof/ licht, of heb ik het te vaak omgesmolten? Want als chocola over de datum is, wordt het namelijk ook wit. Maar dit is nog lang niet over de datum.. Maar ik neem genoegen met mijn resultaat:

De hagelslag-breuk rond het hele ei moest eigenlijk een barst voorstellen.. maar dat lijkt er niet zo op haha;)
PS: voor de mensen die het niet kunnen zien klik op deze link: http://www.mijnalbum.nl/Album=CDHZSTJB
p.p.s: hoe zet ik mijn foto's wel zichtbaar op het forum?
maar ben wel erg nieuwsgierig