1

Onderwerp: stapeltaart 45 personen hoe te doen

goedenavond,

Ik krijg net een vraag om een stapel te maken voor 25 personen. Nou ben ik een beginner en wil graag weten hoe jullie dat zouden doen. Ze willen 4 taarten de onderste rond dan 1 vierkant weer 1 rond en weer 1 vierkant. Nu heb ik net op de tabellen zitten kijken maar kom er ff niet uit. Bij de ene kom ik op veelste veelen bij de ander weer te weinig. Is het misschien beter om drie lagen te doen? Of kan iemand mij vertellen welke maten ik het beste kan nemen.

alvast bedankt.

2

Re: stapeltaart 45 personen hoe te doen

4 taarten voor 25 personen is inderdaad wel erg veel.
misschien 1 laag een dummie doen?

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

3

Euh foutje ik bedoel dus 45 personen... :o

misschien 20cm vierkant en 20 cm rond, alleen zou ik dan denk ik beginnen met een vierkant voor de stevigheid van het geheel. Dan heb je ook wel iets te veel personen, maar het is ook nogal een specifieke aanvraag niet!

Succes

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

5

Met deze verdeling kom ik uit op 45.

10x10 = 4 pers
15ø     = 6 pers
20x20 = 15 pers
25ø     = 20 pers

Groetjes San

Groetjes San

6

Kijk anders eens in de how-to van Joyce: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=101284

7

dank jullie wel.

Ja, het is idd een verzoek voor en bepaalde taart. Maar weet niet of de aanvraagster beseft dat het misschien wel een taart van veel meer personen is. Ze wil bovenop ook een kroontje zou dat lukken als je 10x10 bovenop doet?

8

Een kroontje kun je zelf zo smal maken als je wuilt, dus dat zal geen probleem zijn.

Persoonlijk, zou ik misschien toch kijken of ik de klant zou kunnen overtuigen om toch een 3 laags te doen, omdat de taarten dan mooier uit komen.

Groetjes San

9

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Ga haar straks wel even mailen.

Handige link trouwens zeg die ga ik gelijk opslaan dat lijstje.

Thanks