1

Onderwerp: Naam eigen hobbywebsite

Dag Dames,

Ja een duidelijk ontwerp kan ik er niet van maken maar toch.
Al jaren  is mijn grote hobby taartenbakken en tot op heden heb ik er eigenlijk niets mee gedaan. Echter vind ik het nu wel leuk alsnog wat tegaan ondernemen (eigen website, hyves, facebook, twitter) alleen kom ik bij het volgende. Aangezien het nog steeds een hobby is wil ik me niet bij de KvK inschrijven want dan moet ik aan veel eisen voldoen en bak gewoon alles in eigen keuken. Echter wil ik mijn hobbytoko wel een naam geven. Hoe doe ik dit in geval van kopyright. Kan me voorstellen dat ik niet zomaar een hobbytoko mag beginnen met bijvoorbeeld de naam 'de leukstetaarten'. Maar hoe kom ik dan aan een leuke naam. Of mag ik toch gewoon een eigen naam gebruiken ondanks dat deze reeds in gebruik is.

Ben erg benieuwd hoe het hier mee staat.

2 Laatst bewerkt door maaike (23-02-2011 14:35)

Re: Naam eigen hobbywebsite

Tja, in mijn ogen zou ik zelf zeggen, verzin een naam die nog niet bestaat. Hoe moeilijk het misschien ook is met al die namen die er al bestaan. Zelf zou ik het niet leuk vinden als iemand mijn bedrijfsnaam zou gebruiken. Zeker niet als het nog eens in dezelfde branche is.

Je zou je eigen naam kunnen gebruiken met daarachter geplakt taartjes. Dus bijvoorbeeld ww.naam-taartjes. of ww.taartenvan....
of als je iets verzonnen hebt kun je via Google als snel zien of iets al bestaat of via de site van de KvK kun je ook bedrijfsnamen opzoeken. Zoek ook dan op namen die er al op lijken of net even anders geschreven zijn.
Je kunt in het Engels of andere taal je hobbynaam maken.
Hou wel rekening dat als je het als hobby doet, je geen reclame mag maken of prijzen op je site kan zetten. Hij moet echt hobbymatig er uit zien.

Je zou kunnen beginnen met een mijnalbum.nl site waar je alleen je foto's van taarten kunt laten zien. Of via je eigen hyvespagina kun je ook je foto's tonen.

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

Ik heb ff gemeld dat dit bericht verkeerd staat (volgens mij hoort 'ie onder het wereld wijde web).  :)

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

4

Bedankt voor de tip maaike.
Heb je net even gegoogled en zie dat jij wel een volledige website hebt e.d. dus gok (staat er vast wel op maar niet zo snel gezien) dat je je hebt ingeschreven bij KvK. Ik wil dit in principe ook wel maar ben bang voor veel rompslomp mbt hygiene , belasting e.d.
Kun jij mij hier iets meer over vertellen. Kom er op de website van de Kvk niet uit en heb al wel meer topics hierover gezien maar deze gaan inhoudelijk nooi echt in op het fenomeen 'eenmanszaak'.
Ben erg nieuwschierig hoe dit werkt. Kreeg namelijk ook al te horen dat, indien ik me niet inschrijf ik Zwart werk. En ja.. dat moet ook niet de bedoeling zijn voor ik in de problemen kom.

5

Hoi hoi!

Misschien dat je aan dit topic iets hebt:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=137666

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

6

Over inschrijven bij de KvK is de laatste tijd vrij veel geschreven; in eerste instantie zoek je dus een naam voor je hobby-site, dus ik ga je inderdaad verplaatsten naar Het WWW.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

gordijn87 schreef:

Bedankt voor de tip maaike.
Heb je net even gegoogled en zie dat jij wel een volledige website hebt e.d. dus gok (staat er vast wel op maar niet zo snel gezien) dat je je hebt ingeschreven bij KvK. Ik wil dit in principe ook wel maar ben bang voor veel rompslomp mbt hygiene , belasting e.d.
Kun jij mij hier iets meer over vertellen. Kom er op de website van de Kvk niet uit en heb al wel meer topics hierover gezien maar deze gaan inhoudelijk nooi echt in op het fenomeen 'eenmanszaak'.
Ben erg nieuwschierig hoe dit werkt. Kreeg namelijk ook al te horen dat, indien ik me niet inschrijf ik Zwart werk. En ja.. dat moet ook niet de bedoeling zijn voor ik in de problemen kom.

Ik ben inderdaad ingeschreven bij de KvK ( staat onderaan bij de beginpagina) Verder heb ik heel veel tijd in informatie opzoeken en aanvragen gestoken voordat ik mijn bedrijfje begon ruim 2 jaar geleden. Er is veel te vinden op internet en zeker ook hier op het forum. Ga eens via de zoekfunctie op zoek hier op het forum. Bellen met de betreffende instanties kan ook, maar omdat ik je topicbericht echt lees dat je als hobby een site wilt en het meer over een naam bedenken hebt, zou ik gewoon een hobbymatige site beginnen en een naam verzinnen die nog niet bestaat ( kun je hem later gebruiken mocht je echt via KvK gaan willen werken) En zorg dat hij dus niet al bestaat en ook heel erg lijkt op een reeds bestaande naam. Moeilijk maar lukt vast wel.
Verder kan ik je niet helpen.

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken