Wat een eer dat mijn blog genoemd wordt! Ik vind dit een interessante vraag. Op zich kun je prima kleine figuurtjes op een bakpapiertje spuiten. Het makkelijkste is dan om de tekening op je werkoppervlak te plakken met plakband en ook het bakpapier strak vast te plakken met plakband. Als je het dan goed laat drogen (MINSTENS 24 uur, liefst nog langer) kun je voorzichtig het bakpapier eronder vandaan pellen. Ik heb het een keertje voor op cupcakes gedaan, maar dan dus wel voor heel erg kleine figuurtjes: http://koekjesentaartjes.blogspot.com/2 … e-het.html
Of het ook lukt om zo'n groot plaatje er heel af te krijgen weet ik niet. Ik zou er voor de zekerheid een paar maken. Uit de vrije hand direct op het koekje is overigens minder eng dan het lijkt. Je kan dan de omtrek met een dun spuitmondje (ik zou nr 2 adviseren) spuiten. Als je dan vrij dikke icing gebruikt kun je dit heel langzaam en precies doen. Eventueel kun je de beweging eerst oefenen door het plaatje op een bakpapiertje over te trekken. Daarna kun je de omtrekjes 'inkleuren'.
Als advies wil ik wel meegeven dat hier wat geduld voor nodig is. Mijn ervaring met royal icing is namelijk dat als twee verschillende kleuren terwijl ze nog nat zijn tegen elkaar aan komen, met elkaar gaan mengen bij het randje. Dat was bijvoorbeeld gebeurd bij de kerstkransjes waar Karin naar linkte. Ik had uit tijdgebrek de rode strikjes direct op de nog natte groene icing gespoten, waardoor ik de volgende dag bruine strikjes had... laat de verschillende kleuren dus goed drogen tussendoor!
En mocht je toch het plaatje van tevoren met royal icing maken, dan zou ik het vastplakken met een dun laagje witte royal icing (je kan icing bewaren mits je het goed luchtdicht afdekt met bijvoorbeeld vershoudfolie rechtstreeks erop). In elk geval zorgen dat er geen water bijkomt, anders lost het direct op!
Ik wens je in elk geval veel succes, ben erg benieuwd wat je uiteindelijk doet en wat het resultaat is!