1

Onderwerp: taart voor zondag maken op vrijdag?

Er is zondag in de namiddag een verjaardagsfeestje voor mijn dochter en ik wil een taart maken
ik zou een hartjestaart maken (heb een flexibele vorm uit de hema) en die vullen met frambozenmousse
mag ik die vrijdag al bakken en vullen met die mousse en ook al afsmeren met die botercreme?
of wacht ik daar beter mee tot zondag?
en moet ie dan in de koelkast?

2

Re: taart voor zondag maken op vrijdag?

Mijn cupcakes had ik vrijdag gemaakt en versierd en waren dinsdag nog goed. Ik weet niet of dat geld voor afgesmeerde taart.

Smart critiques, Stupid creates

3

Ik doe het wel eens maar met frambozenmousse zal de taart wel in de koelkast moeten

4

Tjanie schreef:

Mijn cupcakes had ik vrijdag gemaakt en versierd en waren dinsdag nog goed. Ik weet niet of dat geld voor afgesmeerde taart.

Mijn ervaring is dat cupcakes langer lekker blijven dan taart. Misschien door de boter?

5

Zou goed kunnen. Heb nog geen ervaring met taart dus kan er niet over praten :P

Smart critiques, Stupid creates

6

hier wordt een taart voor zondag bijna altijd op zaterdag opgehaald en dan moet ik hem ook vrijdag's al bakken, vullen doe ik af en toe op vrijdag, af en toe op zaterdag, ligt aan mijn zaterdagplanning..
Dus het zou wel moeten kunnen.

Groetjes, Dorothea.

7

en alsik dus op vrijdag bak en gewoon bewaar in een plastic zak en zaterdagavond dan vul met framboosmousse en bekleed met botercreme dan moet ik zaterdag dus in de koelkast na het bekleden?

8

vrijdag bakken kan prima.
Ik zou hem zaterdag vullen en afsmeren. In de mousse zit slagroom. Dus in de koelkast.

Groetjes Gerien