1

Onderwerp: eiwitpoeder

Ik had laatst ''kippeneiwitpoeder'' gezien in een winkeltje, is dit oke als ik ''eiwitpoeder'' nodig heb? Of bedoelen ze dan platgeslagen eiwit xD plantaardig of zo, of bestaat dat niet?
En ik neem aan dat eiwit/ maaltijd-shakes voor bodybuilders etc ook niet de juiste verhouding hebben (volgens mij is dit een hele domme vraag:P)
De verkoper die mij kippeneiwitpoeder aanprees, had het trouwens ook over schuimpjespoeder, omdat daar ook veel eiwit bij zat. Maar daar was dan wel weer suiker aan toegevoegd dus dat moet ik ook niet hebben..

2

Re: eiwitpoeder

kippeneiwitpoeder is idd het eiwitpoeder wat je kan gebruiken voor icing e.d. Ik weet niet wat je bedoelt met platgeslagen en als er kippeneiwitpoeder op staat is het iig niet plantaardig ;) Het eiwit voor bobdybuilders is heel wat anders. Andere eiwitten dan van een ei zeg maar. Daar heb je dus niks aan. Als er suiker door dat schuimpjespoeder heen zit kan je even kijken wat de verhouding is, want dan kan je het misschien evengoed gebruiken. (Neem dan tenminste aan dat je het voo RI wilt gebruiken)

If life gives you lemons, make lemoncurd.