1 Laatst bewerkt door ikkuhh (22-02-2011 23:26)

Onderwerp: een meptaartje met zo weinig mogelijk suiker

ik heb een opdracht gekregen van iemand om een meptaartje te maken voor zijn dochtertje van 1. hij wil hem alleen suikervrij. de enige reden dat hij het suikervrij wil is omdat hij te veel suiker voor een meisje van 1 niet goed vind. dus geen allergieen of diabetes.
en wel met marsepein.

heeft iemand tips,ideeen, recepten, combinatiies, etc. om zo veel mogelijk suiker weg te laten, maar dat het toch wel een beetje een lekker en het liefst biscuittaartje word?!

p.s. hij vond het trouwens niet zo heel erg als er wel wat suiker gebuikt werd. maar gewoon zo weinig mogelijk

liefs ikkuhh

2 Laatst bewerkt door MjammieMarjo (23-02-2011 08:14)

Re: een meptaartje met zo weinig mogelijk suiker

oh jee das best een lastige..
Ik probeer voor mijn zoontje ook zo min mogelijk suiker te gebruiken maar bijna overal zit suiker in!

Misschien kun je voor de vulling iets met een melkproduct (bijvoorbeeld kwark) aangemaakt/ op smaak gebracht met diksap  of fruitsap? Ook lekker; (vers) ongezoet fruit...!
De grotere reformwinkels kunnen je ook vast helpen!

Pas op met suikervervagers (oa aspartaam) dit is nog slechter dan suiker. En ook honing mogen kleine kindjes niet.

Verder zou ik je even niet kunnen helpen, maar er zijn vast forumbezoekers die hier ervaring mee hebben..succes!

Oei...dat is zeker een lastige. Misschien gewoon vullen en afmeren met jam (abrikoos en dan even zefen voor het afsmeren) Krijg je hem weliswaar niet zo strak als met botercreme maar wel minder suiker

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

4

De meeste kindjes eten zo´n meppertje echt niet op. Hoog uit een paar hapjes. Ik zou me er niet zo´n zorgen over maken. Maar anders kan je het misschien zoeten met diksap. Net zo veel suiker, maar klinkt veel beter. (En minder bewerkt)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Ik heb een keer een meppertje gevuld met een fruithapje van Olvarit. De ouders waren erg enthousiast.

Jacqueline