1

Onderwerp: taart afgemeerd en ingevroren, hoe lang vante voren uit de vriezer?

zoals in de titel staat:

ik heb een taart gevuld en afgesmeerd in de vriezer staan. Hij moet op zaterdag om 16.00 klaar zijn om gegeten te worden. Bekleden wil ik het liefst op vrijdagavond doen, wanneer kan ik de taart dan het beste uit de vriezer halen? Vrijdag ochtend of is dat te laat? Anders is het dus donderdagavond?

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

2

Re: taart afgemeerd en ingevroren, hoe lang vante voren uit de vriezer?

Dit soort vragen mogen in taartdecoratie algemeen............als je in die rubriek zoekt, zul je ook je antwoorden vinden...........
Ik meld je berichtje even zodat deze naar de juiste rubriek verplaatst kan worden.

3

[MOVE] --> TDA

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

ik zou het denk ik zelfs vrijdagmiddag-avond uit de vriezer halen. Een beklede taart heeft 24 uur nodig en afgesmeerd zou je dan denk ik korter kunnen rekenen

5

sorry dat ik verkeerd stond, bedankt voor het verplaatsen.

ik moet vrijdag overdag werken, dus zou hem dan smorgens uit kunnen halen of om 18.00, maar ga rond 20.00 uur beginnen met bekleden.....dan beter smorgens eruit halen of niet?

zelf geen ervaring met afgesmeerde taart invriezen en ontdooien, maar zou zelf dan 18.00 eruit halen. Hij is strak afgesmeerd, toch ? weet alleen niet of dat prettig werkt  :think:
Misschien iemand anders ervaring ?
kale biscuit haal ik een half uurtje van te voren eruit en dan gaat prima

7

Maar hij is ook gevuld, en dat is toch iets heel anders dan alleen een gebakken kapsel........................en de vulling bepaalt de totale ontdooi-tijd in mijn ogen, om te voorkomen dat je 'ijstaart' hebt.....

Duim wel voor je dat er niks tussenkomt en je niet vergeet de taart uit te zetten.............dat zou mij dus gewoon kunnen overkomen  :grr:

Vraag me nu dus ook af............hoe het gaat met eventuele condens van het ontdooien als je hem pas om 18.00 uur eruit haalt en buiten de koelkast gaat bekleden..........

En al schrijvende bedenk ik me dat ik hem er 's ochtends uit zou halen...........zodat ie helemaal ontdooid is als je hem gaat bekleden.

8

dank jullie....ik had inderdaad ook bedacht dat ik hem er smorgens uit ga halen, qua vulling kan dat ook en inderdaad zou zonde zijn als hij nog gaat condenseren (ook al is het voor eigen gebruik)