1

Onderwerp: citroenvulling

Voor de verjaardagstarat van mijn man zoek ik een citroenvulling zonder ei en zonder gelatine.
Wel moet het een soort van stevige mousse of kwarkvulling zijn.
Hij heeft ooit een programma gezien met een vulling die , als je de taart schuin zou zetten,  dan zo stevig zou zijn deze er niet uit zou vallen.
Nou ik kan die vulling dus niet vinden.

Ik ben al druk aan het zoeken, maar veel vullingen zijn toch met ei of gelatine.

Manlief wil geen vulling met botercreme, dus dat valt al af.

Iemand die me kan helpen?

2

Re: citroenvulling

citroen bavarois?

Groetjes, Franka

3

monatoetje citroenkwarktaart?

Liefs Samantha

4

zijn beide vullingen dan wel stevig?

5

Als je er een zakje klopfix doorheen doet dan zijn ze zeker stevig!

Groetjes, Monica

6

mookje schreef:

Als je er een zakje klopfix doorheen doet dan zijn ze zeker stevig!

Door de kwark of de bavorios?

7

Maakt niet uit. Als je een vulling hebt die niet stevig genoeg is dan kun je daar klop-fix doorheen doen. Eventueel eerst een half zakje of zo en dan een uurtje wachten, en uittesten of die stevig genoeg is. Want als je er teveel in doet dan wordt het te stevig en dat is ook niet lekker.

Ik heb 1x saroma (heet nu kloppudding) door de botercrème gedaan, die werd ook erg stevig. Maar dat zou ik door kwark/bavarois niet doen omdat dat al een smaakje heeft van zichzelf. Botercrème kun je op smaak maken met saroma maar ik vind dat dus niet lekker, wordt te stevig naar mijn smaak.

Groetjes, Monica

8

bavarois zit zowel ei als gelatine in.....

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

9

lizzl schreef:

bavarois zit zowel ei als gelatine in.....

dat wist ik niet, maar bedankt  :)

10

Ik heb een keer mascarpone gemengd met citroenrasp ( uit een potje) en wat citroensap. Stevigheid hangt van de hoeveeleid sap af.

Groetjes Sanne