1

Onderwerp: Cupcakes met rollo

Heeft iemand een tip om ervoor te zorgen dat de rollo in een cupcake niet naar beneden zakt?

Zoete groet, Astrid
taart-maken.startpagina

2

Re: Cupcakes met rollo

euhm nog nooit geprobeerd maar ik heb ergens een x gelezen dat men bij een recept van  kruidkoek met rozijnen de rozijnen eerst in bloem rolde zodat ze niet allemaal naar beneden zakken in het beslag.

wellicht dat dit ook bij Rollo kan?

3

"Door de bloem rollen geeft idd meer "steun" zodat het mee omhoog gaat tijdens het bakken, maar ik DENK dat een Rollo daar toch te zwaar voor is!
Een vriendin van mij stopt ze er ongeveer na 5 minuten bakken pas in, ze duwt ze er dan ligtjes in, meer niet, en bij haar lukt het altijd! Maar zelf heb ik het nog nooit gedaan! Maar misschien heb je er wat aan!  ;)

4 Laatst bewerkt door aassttrriidd (23-02-2011 23:30)

Ik heb het laatst gedaan en hem er gewoon ingeduwd totdat je alleen de bovenrand nog zag. Hij is gewoon blijven zitten en de cc is er omheen gerezen.

Je kan eventueel nog een klein schepje beslag (theelepeltje) erop leggen. Bij mij zat er wel een klein deukje in het midden.

Moet trouwens zeggen dat ik er niet zoveel aan vind.. je proeft het niet zo heel erg.

5

:think: wie verzint zoiets nou toch??? lijkt me lekker :9  :Y  O-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl