1

Onderwerp: HELP Gasoven...

Op hoeveel graden zetten jullie een gas oven als jullie taarten bakken? ik heb hem nu op 160 staan en ik heb een vierkant 26 er in staan en een soort cake blik van de Ikea.. Ik heb thuis een combimagnetron maar moest nu een grote taart maken dus ben bij me schoonouders maar geen idee of ik het goed doe? Iemand met tips?

Re: HELP Gasoven...

Iemand? Owwh me taarten staan er al in hahah en ben zo bang dat het mis gaat! Heb geen eieren meer om opnieuw te beginnen  :grr:

Gewoon niemand hier die een gas oven heeft?
me vierkante vorm die zit tot de rand maar nog helemaal wit en zacht van binnen! heb de temp. hoger gezet maar iemand alsjeblieft iemand die me helpt?

4

Ik zie jouw hulpkreet nu pas; helaas te laat. Hopelijk is het toch gelukt.

Voor een volgende keer: in een gasoven bakken op 180 graden.  :Y

Sofia schreef:

Ik zie jouw hulpkreet nu pas; helaas te laat. Hopelijk is het toch gelukt.

Voor een volgende keer: in een gasoven bakken op 180 graden.  :Y

Haha nou het was een heel avontuur! In mijn combi komt het eigenlijk zo goed als niet om hoog. ik had een cake blik waarvan de vorm niet op de site stond dus ik dacht doe het maar wat voller! Die liep dus een beetje over haha maar me vierkante blik was goed gelukt! hij is ietsje pietsje scheef maar ik vul hem daar dan maar wat meer? Ik begon op 160 maar dat was dus idd te laag ben overgestapt op 175 en na 60 min waren ze eindelijk klaar! Als je ze op 180 zet hoelang zou die dan moeten? Toch nog bedankt ;)

6

Fijn te lezen dat de vierkante vorm toch goed gelukt is!  :thumb: Als die ietsiepietsie scheef is kan je: of bijsnijden of aan de scheve kant extra vullen.

Wat betreft de baktijd: ik weet niet hoeveel eieren je voor de vierkante vorm hebt gebruikt? Maar ik gebruik altijd dit schema:

Baktijd:

2/3 eieren: 30min.
3-6 eieren: 40min.
7-10 eieren: 50 min.

Wanneer de aangegeven tijd bijna om is, controlen of het biscuit gaar is. Zoniet: dan de baktijd steeds met 5 minuten verlengen.  ;)