1

Onderwerp: zelf caramel maken

Ik wil graag een laagje caramel in de chocotaart. Nu lees ik allemaal berichten over de kant en klare in blik(sorry ben de naam kwijt).
Nu is mijn vraag: Zou je zelf caramel kunnen maken met suiker boter en een beetje melk? Ik heb wel eens toffee's gemaakt en moest dit er ook in. Wel room maar melk is minder vet. Het werden lekkere romige toffees en nu dacht ik als ik een laagje in de taart smeer kan dat dan ook?
Bedankt!!

Re: zelf caramel maken

Makkelijkste is dulce du leche.
Blik geconsendeerde melk kopen en 2 uur laten koken in water.

Gebruik de zoekfunctie maar eens op dulce du leche.

3

Mijn favoriete recept:

http://simplyrecipes.com/recipes/caramel_sauce/

't Is even werk, maar als je het eenmaal gedaan hebt wil je NOOIT mee uit blik ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Het recept is bijna hetzelfde als de toffee's. Inderdaad errrrugg!!!! lekker. Die caramel uit blik heb ik op gezocht maar die heb ik nu niet in huis en om alleen daarvoor naar de winkel te gaan.
Ik maak ook weleens pap en weet dat suiker carameliseren erg lekker is en ik vind het niet moeilijk om te doen maar omdat ik dat nergens kon vinden op de site was ik bang dat dit niet kon. Wil niet dat de mensen ziek worden.
Bedankt voor het recept. Zal het zeker gebruiken want de combi choco en caramel hier is een hit.
Bedankt!!!