51

Re: Bruidstaart 150 pers

Wat een supertaart! Ik zou echt peentjes zweten en doodsbang zijn dat de hele boel zou instorten. Petje af!!  :thumb:

~ Never waste a good crisis... ~

52

moon1976 schreef:

een woord wauw!!
en die vulling klinkt me ook lekker?heb je er een recept van?

Niet echt een recept. Ik gebruik de mix yoghurtkwark van Zeelandia. Daar moet water/vocht bij. Voor dit vocht gebruik ik 3/4 deel frambozensaus en 1/4 deel water.

Groet, Jolanda

53

hoi hoi

ik ben ook bezig met een bruidstaart maar hoe heb jij de taarten bewaard want neem aan dat je dit niet in een dag gemaakt heb ?

graag hoor ik wat van je ?

xx sylvana

54

WAUW! geweldig!!

55

wat een stijlvolle taart

56

Geweldige taart zeg!!! Die icing is mooi gelukt, dat lijkt me zo eng, rechtstreeks op een taart!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

57

wauw wat een juweleeltje.. Hier mag je echt met recht heel trots op zijn.

58

Jeetje zeg, wat een mega stapel! Prachtig!  :thumb:

Nog gefeliciteerd met je verjaardag en geniet van je taartloze weken (maar dat zal probleemloos gaan lukken als ik je plannen lees  ;)  :lol: ).

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

59

.................Aïïïï!!!!! Dat was m'n rug, zo'n diepe buiging maak ik hier voor je. Mijn hemel, wat een gigantische stapel en wat is ze mooooooooooiiiiiiiiii!!!!!

By the way: dit is toch wel de topper van je taartloze weken, hoor! Zeslaags, pfjoeh: dat heb ik niet eens in taartVOLLE week!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

60

wat een mooie stapel! Hoog, mooi afgewerkt, stijlvol! Mag ik vragen hoe je de taarten zo mooi strak krijgt? Ik heb altijd moeite met de fondant er mooi strak omheen te krijgen... hier en daar een bloemetje is echt soms nodig bij mij...

61

syllie89 schreef:

hoi hoi

ik ben ook bezig met een bruidstaart maar hoe heb jij de taarten bewaard want neem aan dat je dit niet in een dag gemaakt heb ?

graag hoor ik wat van je ?

xx sylvana

Nee, dit maak ik niet in een dag. Ik bak alles op dag 1, vul en bekleed alles op dag 2. In dit geval lukte het ook om icing en bloempjes (die al klaar lagen) erop te plakken op dezefde dag en dag 3 bezorgen. Uiteraard elke laag steeds in de koeling.

Deze mensen hadden naar aanleiding van het proeftaartje zelfs de vraag of het niet een dag eerder gemaakt kon worden, want de proeftaartjes (waarvan ze de rest mee naar huis kregen) vonden ze de dag later nog lekkerder (en dat hoor ik wel meer).

Barbaral schreef:

Mag ik vragen hoe je de taarten zo mooi strak krijgt? Ik heb altijd moeite met de fondant er mooi strak omheen te krijgen...

De kapsels zijn ten eerste heel strak afgesmeerd en tussentijds gekoeld. Als ze goed zijn gekoeld (botercreme is hard), dan bekleed ik met een hele dunne laag marsepein. Daarover heen gaat een net zo dunne laag fondant (in dit geval 2/3 fondant gemengd met 1/3 marsepein). De hoeveelheid die er uiteindelijk opzit is in totaal iets minder dan 100 gram per gebruikt ei. Dus een kapsel van bijv. 20cm (4 eieren) heeft op deze manier tussen de 350 en 400 gram "bekleding".
Het dubbel bekleden doe ik dus, omdat het wit is. Het schijnt niet door en de bekleding is strak. Ikzelf en ook alle bruidsproevers tot nu toe, vinden dit ook lekkerder dan alleen fondant.

taartdoos schreef:

Die icing is mooi gelukt, dat lijkt me zo eng, rechtstreeks op een taart!

Ik heb het eerder op een vierkante bruidstaart gedaan en toen was ik helemaal niet tevreden, heb het er ook vele keren afgehaald en opnieuw begonnen. Nu ging het wonderwel heel goed.

** Bedankt allemaal voor de leuke reacties!

Groet, Jolanda

62

Chapeau! Alles is al gezegd. Top gedaan! :thumb:

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

63

Geweldig!!! Sterk staaltje stapelwerk.
En nu genieten van de rust  :P

Mijn taarten op http://knibbelknabbeltaart.hyves.nl/ kom kijken. Ook voor workshops kom je bij knibbel knabbel taart!

64

Wat een prachtige taart heb je weer gemaakt zeg :thumb:

65

Super !!!

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

66

Ik zeg het hier ook nog maar eens: waanzinnig mooi zeg!  :Y

Vind het ook erg fijn en lief dat je altijd antwoord geeft op de vragen en je 'geheimen' of handigheidjes prijsgeeft. Het valt me op dat er vaak op dat soort vragen geen of summier antwoord wordt gegeven. Mag iedereen uiteraard zelf weten, maar super dat jij het gewoon deelt :thumb: Ik leer zo een hoop van jou, bedankt!

67

Jol321 schreef:

De kapsels zijn ten eerste heel strak afgesmeerd en tussentijds gekoeld. Als ze goed zijn gekoeld (botercreme is hard), dan bekleed ik met een hele dunne laag marsepein. Daarover heen gaat een net zo dunne laag fondant (in dit geval 2/3 fondant gemengd met 1/3 marsepein).

Doe je dan nog iets op de eerste laag zodat de tweede laag goed blijft plakken, water ofzo?

Idd top dat je de moeite neemt om zoveel vragen te beantwoorden :thumb:

Life is what you bake it.

68

Wat lief, dat jullie dat zeggen Claud en Taartenmarie! Fijn, dat het op prijs wordt gesteld.

Taartenmarie: ik doe niets op de 2e laag. Het plakt vanzelf wel vast na het smootheren (bij mij in ieder geval wel, omdat het uit de koeling komt). Als je er geen water op plakmiddel op doet, kun je ook altijd nog een beetje schuiven als het niet helemaal goed ligt. Het lukt mij inmiddels bij alle maten wel, maar voor de grote lappen is het natuurlijk wel lastiger (dun uitrollen, optillen en ongeschonden om de taart krijgen), dan bij de kleinere taarten.

Groet, Jolanda

69

hier ook nog maar weer ff dan :-)
ik vind hem zo gaaf!!! mooi in verhouding en echt een mega project zo! pffff. ik ben nog nooit hoger gegaan dan 4 hoog en dat vind ik al zwaar....
:thumb:

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

70

Waaaaw! Met zo'n taart zou ik ook blij zijn!
Op de tweede foto zie je idd het icingpatroon heel mooi. Heb je de taart dan thuis gefotografeerd, en dan weer uit elkaar gehaald voor het vervoer?
Bruidspaar zou iets kleiner mogen maar het stoort zeker niet.

71

Poeh hee, mooie foto of niet...............IK VIND JE TAART ECHT GEWELDIG MOOI!!!!!!!!!!!!

Echt een bruidstaart, waar je de show mee steelt!

Groetjes San

72

kristien schreef:

Waaaaw!  Heb je de taart dan thuis gefotografeerd, en dan weer uit elkaar gehaald voor het vervoer?
Bruidspaar zou iets kleiner mogen maar het stoort zeker niet.

Klopt  :Y . Thuis eerst op elkaar gezet, zodat ik kon zien, waar de bloemen geplakt moesten worden. Daarna weer uit elkaar gehaald.
En het bruidspaar is inderdaad een beetje groot. Dat is het nadeel, dat ze heel laat met alles waren en pas op het laatste moment dit paar hadden op de locatie. Voor het mooie had ie op een 15 cm taartje gemogen, maar ze wilden graag deze 6 laags taart. Ik kon het paartje niet anders erop zetten, dan op deze wijze  :/ .

Groet, Jolanda

haha na mijn mailtje van vandaag en het lezen van de hele topic  ;)  toch stiekum nog 1 vraagje. Heb je ook nog 1 dowel gebruikt van onder tot boven of alleen gestut per taart?

gr. Kim

74

Het is echt een prachtige,beeldschone taart,super!! :Y  :thumb:

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

75

kimverschuure schreef:

haha na mijn mailtje van vandaag en het lezen van de hele topic  ;)  toch stiekum nog 1 vraagje. Heb je ook nog 1 dowel gebruikt van onder tot boven of alleen gestut per taart?

gr. Kim

Nee geen dowel door het midden. Ten eerste niet te doen (voor mij dan) om door cakeboards gaten te maken en ten tweede heb ik het op de aansnijplek gestapeld. De taart werd dus niet meer verplaatst, dus dan hoeft het niet. Ook bij mijn taarten die ik wel gestapeld vervoer doe ik nooit een dowel door het midden.

Groet, Jolanda