1

Onderwerp: aardbeienvulling zonder jam

Hallo allemaal.

Ik ben nieuw hier, ik zou graag alles willen lezen maar dat gaat vandaag niet lukken.  Weet ook niet 100% zeker of ik deze vraag hier moet stellen. Maar goed.
Aangestoken door jullie mooie baksels ben ik van plan om voor het eerst een boltaartje te maken. En als me dat lukt (heb weinig ervaring met bakken) om tijdens mijn verjaardag boltaartjes te decoreren samen met zussen en schoonzussen. En natuurlijk op te eten.
Mij lijkt een vulling met aardbeien zo lekker, maar kan nergens vinden hoe ik dat moet maken voor een vorm van 12 cm (Ikea serveerkom).
Ik wil geen jam gebruiken, dat vind ik niet zo lekker op een taart.
Ik dacht zelf (verse of diepvries) aardbeien in combinatie met banketbakkersroom of slagroom.
Een andere vulling die me ook lekker lijkt maar waarvan ik ook niet weet hoe je die moet maken, is van vanillepudding, slagroom en gekruimelde hazelnoten.
Wil iemand een werkbeschrijving voor me schrijven voor 1 van bovenstaande vullingen (waarin ook de hoeveelheid van de ingrediënten staan)??

Groetjes,
"Nokkie"

2

Re: aardbeienvulling zonder jam

Bovenstaande recepten heb ik niet, maar wat ik wel lekker vind is deze aardbeienmousse: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/2 … ienmousse/

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

@ Nokkie: Veel staat er dan opeens op z'n site he :Y  Maar hier links zie je als het goed is een knopje met recepten staan. Als je dan daar op klikt en dan op vulling dan krijg je toch een lijst met heerlijke vullingen

Heel veel succes met je eerste taartje

4

Wat leuk dat ik al zo snel reacties heb. 
Bedankt voor het meedenken.

Ik had de lijst met vullingen al gespot. Zitten hele originele recepten tussen. 
Ik had alleen niet verder gekeken dan mijn neus lang is;
Op de 1 of andere manier had ik geen positief gevoel bij aardbeienmousse. Leek me denk ik machtig en kunstmatig, geen idee hoe ik op dat gekke idee kwam. 
Maar nu ik het recept hebt aangeklikt en zie welke ingrediënten er in zitten, zie ik zo'n vulling eigenlijk wel zitten.
Probleem: het is een recept voor een vorm van 28 cm, en ik ga er 1 kopen van 12 cm......

5

Van alles de helft en je heb maar een heel klein beetje teveel en dat komt vast wel op  :Y  enne als ik het goed heb (maar dan moet je even zoeken naar het goede topic) kan je het ook invriezen als je teveel hebt

6

Of je eet het gewoon als dessert ;)

x Liefs van Lien x

7 Laatst bewerkt door Carien (21-02-2011 17:50)

of je koopt 2 blanda's (of 3 ;) ) afhankelijk van de grootte van je oven; 't is toch een beetje zonde om al die warmte aan 1 blanda'tje te besteden, je moet oefenen en er is vast wel iemand die wil proeven :Y , dus...
succes :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Daffy, Lien en Carien,  nog bedankt voor het aandragen van bovenstaande tips.

9

Graag gedaan! Welke vulling heb je gebruikt voor de taartjes? :)

x Liefs van Lien x

10

Liens schreef:

Graag gedaan! Welke vulling heb je gebruikt voor de taartjes? :)

Nog geen.  :o
Ik heb toch maar eerst cupcakes geprobeerd te maken met Nigella's recept. Ik vond ze best goed gelukt, mijn man kon er niet van afblijven, dus goed teken toch?
Gisteren heeft hij me verrast met een Kenwood mixer.
En heb ik voor het eerst een boltaartje gemaakt met de 20 cm Blanda en het basisbiscuit recept. Ben ik ook niet ontevreden over, al had de bolling wat hoger gemoeten. Maar ik heb dan ook nog nooit met zo'n apparaat gewerkt en heb weinig bakervaring. Dus was al blij dat ie uit de vorm kwam en er best mooi uitzag en ik vond hem superlekker. Ik wist niet hoe biscuit zou smaken, maar het is een beetje langervinger/slagroomtaart idee ofzo. Mjam.
De bedoeling is om vandaag verder te experimenteren.  Ik denk dat ik een boltaartje ga maken met de biscuitmix van Fun Cakes.
Ik had die willen vullen met aardbeienmousse, stukjes aardbei en kant en klare aarbeienvlaaivulling van Hak, maar onze AH had alleen de kersen en bosvruchten.  Zie net slagroommousse, naar zo'n soort vulling was ik op zoek. Ik hoop dat ik genoeg yoghurt in huis heb. Want de aardbeien zullen vandaag wel op moeten denk ik. Maar die vulling ga ik zeker binnenkort maken.

11

Chipperdechips, ik heb magere yoghurt.  In het recept van deze site van slagroommousse staat volle. Hmm, maar even kijken of ik op internet kan vinden of het daar ook mee kan.

12

Ik heb een recept gevonden zonder yoghurt.
(Slagroommousse met vruchten, De recepten van Tartacadabra).

Dit is dus wat ik bedoelde met aardbeienvulling zonder jam.

13

Super  :thumb:

x Liefs van Lien x

14

Ik heb laatst de aardbeienmousse gemaakt.

Dit in een (biscuit) boltaartje van 20 cm gedaan, 2 lagen.
Het viel ons tegen.

Misschien komt het door het volgende?
Ik had het taartje niet afgesmeerd met iets.
Ook niet bedekt met chocolade/marsepein/fondant.
De aardbeienmousse ook niet de kans gegeven om in te trekken.
Want na het aanbrengen hadden we het meteen gegeten.