Onderwerp: Even voorstellen

Hallo ik ben Lonneke,

Sinds de kerst heb ik het taartenbakvirus te pakken. Inmiddels heb ik er vier gemaakt die erg werden gewaardeerd in mijn omgeving. Ik moet nog wel veel leren.
Meestal gebruik ik marsepein. Ik heb eenmalig fondant gebruikt maar vond dat niet zo prettig werken en ook niet zo lekker. Ik vraag me wel af of tylose ook bij marsepein te gebruiken is of alleen met fondant. Misschien kan iemand mij daar wel antwoord op geven.

2

Re: Even voorstellen

Hoi Lonneke,

Tylose in marsepein heeft erg weinig zin :)

Welkom op het forum

3

welkom.Je kan hier veel leren van de how-to's en ook de zoekfunctie helpt je enorm op weg als je met vragen zit.(zoals je vraag over tylose en marsepein)

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

Bedankt, voor de reacties

5

http://i299.photobucket.com/albums/mm297/m00n68/welkom.jpg

En heel veel plezier op dit leuke taarten forum!  :D Voor de meeste vragen is het handig om eerst de FAQ even te lezen. Er staan ontzettend veel tips en trics.  :thumb:

Groetjes San

6

Welkom. Je zult hier enorm veel tips en recepten bekijken. erg handig. Waar kom je vandaan?

Ik woon in Gennep dat is in het noordelijkste puntje van limburg.

Ik ben  getrouwd en moeder van drie kinderen. De kinderen kunnen mijn nieuwe hobby erg waarderen.

Ik wilde altijd al met sinterklaas marsepeinen figuren maken met de kinderen i.p.v. elk jaar pepernoten en speculaas te bakken. Dus maar op zoek gegaan op internet naar marsepein en zo kwam ik op deze site terecht. Vol bewondering zag ik alle taarten. Nou, dat wilde ik ook. Voor het kerstedessert mijn eerste taart gebakken. Nog lang niet zo mooi als de taarten op de site maar het begin was gemaakt en toch best leuk.

Ik zou nog best eens een workshop willen doen want er valt nog veel te leren en nu probeer ik het allemaal zelf een beetje uit te vinden. Dus als iemand een goed adres weet in noord-limburg of oost-brabant, hou ik me aanbevolen

8

Leek dat je op die manier bent begonnen. Er staan hier veel veel tips en trucs. Maar ook kun je workshops vinden. Misschien zit er iets tussen in je eigen regio?