Onderwerp: De oogjes van het troetelbeertje lukken niet :(
Ik heb geen eetbare verf en weet niet hoe ik de oogjes anders moet maken van fondant....
Heb het geprobeerd me fondant maar dat ziet er niet uit
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » De oogjes van het troetelbeertje lukken niet :(
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb geen eetbare verf en weet niet hoe ik de oogjes anders moet maken van fondant....
Heb het geprobeerd me fondant maar dat ziet er niet uit
Misschien kan deze how-to je helpen?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=71283
of deze
https://picasaweb.google.com/dorianna12 … 0504569474
Je kan ook zelf verf maken door een beetje kleurstof te mengen met wat doorzichtige alcohol zoals bv Wodka. Heel erg makkelijk!
Oh Dankje!!! Daar heb ik wat aan! Fijn, ga mijn best doen
Graag gedaan!
Troetelbeer met zonnebril???
Ik doe meestal een rondje wit, daarop een kleier rondje blauw. Dan met de achterkant van een kwastje heel voorzichtig in de zwarte kleurstof dopen en een zwart rondje maken op het blauw. Laten drogen en daarna met een tandenstoker in het wit en op het randje van het zwart en blauw nog een klein stipje wit zetten. Kan ook met een inieminiebolletje wit.
Ik heb heel erg staan vloeken en tieren, uiteindelijk zat het erop maar vond ik het niet zo mooi, heb ik er het slaperige beertje van gemaakt....het is niet fantastisch maarja....
Misschien was met zonnebril wel het beste idee geweest
Ik heb er een vermoeid beertje van gemaakt
Wat een schatje!
Dankje
Ik moet de voetjes nog afmaken en het wenkbrouwtje is gaan smelten
Hoi,
Ik vind hem wel mooi geworden!
En hoe zet je de onderdeeltjes aan elkaar vast dan? Armpjes e.d. aan het lijfje. Gewoon met eetbare lijm en dan laten uitharden?
Groetjes Heleen
Hoi Heleen,
Ik heb het hoofdje met een sateprikker vastgezet aan het lijfje omdat deze anders te zwaar was.
De rest is inderdaad met eetbare lijm gedaan! Alleen de armpjes heb ik ook nog extra verstevigd met een stukje sateprikker, omdat het troetelbeertje nogal flinke armpjes heeft
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » De oogjes van het troetelbeertje lukken niet :(